مدیر حج و زیارت گلستان اعلام کرد: دو هزار و 660 نفر کارگزار زیارتی در سطح استان فعالیت می کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان، مهدی شیخی، مدیر حج و زیارت گلستان عصر روز گذشته در همایش کارگزاران زیارتی استان گلستان که با حضور رئیس حج و زیارت کشور برگزار شد، گفت: وحدت شیعه و سنی و زندگی مسالمت آنها در کنار هم از ویژگی های خاص استان گلستان است.

وی افزود: در حال حاضر 22 مدیر شیعه و سنی نیز همزیستی مسالمت آمیزی دارند.

شیخی تصریح کرد: دو هزار و 660 نفر کارگزار زیارتی در استان وجود دارد که در سطح استان فعالیت می کنند..

شیخی گفت: نخستین پایگاه بسیج کشور در حج و زیارت در استان گلستان راه اندازی شده و این حج و زیارت می تواند از یکصد هزار عضو بسیج داشته باشد و یک نشاط در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: تا دیروز سنگرهای آب و خاک ما در خطر قرار می گرفت ولی امروز مرزهای عقیدتی ما مورد حمله قرار گرفته است.

مدیر حج و زیارت گلستان با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ایتام استان، گفت: امروز 4 هزار یتیم گلستانی تحت پوشش حاجیان و زائران استان قرار دارند و امسال نیز دو هزار یتیم دیگر تحت پوشش قرار می گیرد.

وی افزود: در بخش امداد و نجات نیز 600 نفر از کارگزاران استان آموزش دیده اند.

شیخی با اشاره به اینکه سنت زیارت اهل بیت در بخش اهل سنت احیا می شود، اظهارداشت: 28 نفر از اهل سنت استان نیز مدیریت عتبات را فرا گرفته اند تا نسبت به اقدام زائران به این مکان مذهبی اقدام کنند.

وی، افزایش زائر عتبات از 22 هزار نفر سال 85 به 53 هزار نفر در سال جاری، افزایش دفاتر زیارتی از 14 دفتر به 31 دفتر، توجه مستمر آموزش کارگزاران و تربیت نیروهای جدید از 140 نفر به یک هزار و 850 نفر در سال، اجرای طرح تکذیم در فرودگاه گرگان در پروازهای حج و عمره با نیروهای مجرب، برگزاری همایش های حج، عمره و عتبات عالیات در سراسر استان، برقراری پرواز گرگان دمشق در سال 86 و گرگان بغداد در سال 89، دیدار با مسئولان استانی، بازدیدهای مستمر از دفاتر زیارتی سراسر استان، توجه چهره به چهره همه مدیران راهنما قبل از اعزام توسط مدیریت و ساخت برنامه های آموزشی تلویزیونی برای زائران با گویش های مختلف را از برنامه های انجام شده حج و زیارت گلستان از ابتدای سال 85 تاکنون برشمرد./ع


برچسب ها: کارگزار ، گلستان ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.