پژوهشگر جوان و نخبه کرمانشاهی دستگاه اسپکولوم یکبار مصرف چهارسو مجهز به نور مستقیم را اختراع کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
علیرضا سالکی گفت: دستگاه اسپکولوم یکبار مصرف چهارسو مجهز به نور مستقیم وسیله‌ای برای تشخیص و درمان بیماری‌های زنان، بیماری‌های گوارشی و گوش حلق و بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سالکی افزود:این دستگاه نسخه تکمیلی اختراع قبلی که جهت دید بهتر در انجام عمل کرایو و فریز دهانه رحم با همکاری‌دکتر نسرین جلیلیان‌و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابداع شده است.

وی افزود: این وسیله یکبار مصرف با ابعاد 10 درهفت سانتی‌متر دارای چند نوع نور سرد و گرم و انتقال دهنده‌های نوری است.

این پژوهشگر جوان کرمانشاهی خاطرنشان کرد: برای تشخیص و درمان بیماری‌های زنان و یا گوارشی این وسیله در محل قرار گرفته و با باز شدن آن نور مستقیم در اختیار پزشک قرار گرفته و محل معاینه به خوبی نمایان خواهد بود.

همچنین کیت‌های تشخیصی روی آن وجود دارد که وجود میکروب و نوع میکروب را تعیین می‌کند.این دستگاه با شماره ثبت76234تایید علمی و روی بیمار نیز ثبت شده است.

سالکی اظهار کرد: یکی از خطراتی که صنعت را تهدید می‌کند بحث کپی کردن صنایع توسط چینی‌ها است، امکان کپی این دستگاه امکان کپی وجود ندارد.

  علیرضا سالکی بیشترین اختراعاتش در زمینه مهندسی پزشکی است. همچنین دستگاه و سامانه اطلاع رسانی هوشمند در تصادفات جاده ایجزو آخرین‌ اختراعات این مبتکر کرمانشاهی بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.