نائب رئيس مجلس از جلسه نمايندگان با رييس جمهور و مديران اقتصادي براي بررسي نرخ ارز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ احمد توکلی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ شهریور)در تذكري خطاب به ابوترابي‌فرد كه رياست جلسه را بر عهده داشت، گفت: صحبت در مورد مسائل مهم روز از اختيارات رييس جلسه است از اين رو نمي‌توان صحبت نكردن شما را به عنوان يك كار خلاف قانون تلقي نمود اما ما در شرايطي هستيم كه نرخ ارز مدام درحال تغيير است.

وي افزود: طبق اطلاعات ما كه به نمايندگان نيز ارائه كرديم مشخص نيست كه دليل تزريق نكردن ارز به بازار چيست.

نماينده مردم تهران ادامه داد: بر اين اساس از رييس‌ جلسه توقع داشتيم كه در اين رابطه اعلام موضع كرده و يا جلسه را غيررسمي كند چرا كه تكليف مجلس آن است كه در مورد يكي از حساس‌ترين مسائل اقتصادي روز كشور موضع داشته باشند.

توكلي خطاب به رييس جلسه گفت: شما در مورد مسائل كم اهميت‌تر جلسه مجلس را غيرعلني مي‌كنيد و از نمايندگان براي اظهارنظر دعوت مي‌كنيد پس توقع ما اين است كه در اين رابطه نيز موضع‌گيري نماييد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، با قبول تذکر توکلی با بیان اینکه نرخ ارز از مسائلی است که دغدغه نمایندگان مجلس بوده است، یادآور شد:‌ این موضوع روز گذشته در هیات رئیسه مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین در جلسه سران قوا که روز گذشته برگزار شد، نرخ ارز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی به جلسه شب گذشته خود و برخی از نمایندگان با رئیس جمهور و مسئولان کشور اشاره کرد و افزود: در جلسه دیشب که با حضور مدیران اقتصادی کشور برگزار شد، تا پاسی از شب این موضوع مورد بحث قرار گرفت و امیدواریم که در یکی دو روز آینده آثار و نتایج این جلسات دیده شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس دغدغه تغییر نرخ ارز را دارد، اعلام کرد: صبح امروز نیز جلسه‌ای با حضور نادران و وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد و بیش از یک ساعت در این مورد بحث و گفت‌وگو انجام گرفت که به زودی نتیجه آن به مجلس ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت نیز باید با حضور در مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای را برای پاسخگویی به نمایندگان مجلس اختصاص دهد و به رفع دغدغه مجلس درباره نرخ ارز بپردازد.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: ارز ، دولت ، نرخ ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار