طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه به طول 184 کیلومتر در سال 80 آغاز و تاکنون با گذشت 11 سال نه تنها خاتمه نیافته بلکه به دلیل مشکلات و کندی روند اجرا انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، کمبود اعتبار و همکاری نکردن برخی سازمانها در اجرای پروژه راه آهن مراغه - ارومیه در تملک و آزادسازی اراضی طی سالهای گذشته و هزاران مسایل و مشکلات موجه و غیر موجه زیادی پیش روی این طرح قرار دارد که با وجود اولتیماتوم های مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر خلع ید از پیمانکاران کم کار و بازدیدهای دوره ای مرتب از قطعات مختلف طرح نیز نتوانسته به اجرای آن شتاب دهد.

مرحله نخست این طرح ملی تا ایستگاه میاندوآب به طول 48 کیلومتر سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید اما ادامه روند این طرح به دلیل تاخیر و کندی انتقادات زیاد مردم و مسئولان را به همراه داشته و دارد.

در اظهار نظر جدید، ریل گذاری قطعه دوم این طرح در حد فاصل ایستگاههای میاندوآب تا مهاباد به طول 36 کیلومتر به پایان رسیده و کارهای اجرایی ساختمان ایستگاه مهاباد هم رو به اتمام است،قطعه پایانی طرح در مسیر نقده، ارومیه هم به طول 55 کیلومتر تا پایان کار دولت دهم آماده بهره برداری می شود.

اما به گفته خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برای اتمام این طرح ملی بیش از 2 هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است./ب


برچسب ها: ارومیه ، مراغه ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.