آمريکا حدود 11 سال است که در باتلاق افغانستان گير‌افتاده و هر چه بيشتر در اين باتلاق دست و پا مي‌زند، بيشتر فرو مي‌رود. اما فايده اشغال کشور افغانستان در طول دهه گذشته چه بوده است؟ سهم خانواده‌هاي سربازان آمريکايي حاضر در افغانستان چيست؟ زندگي نظاميان ايالات متحده بعد از بازگشت به خانه چگونه است؟ چرا ميزان خودکشي در ميان سربازان آمريکايي هر روز در حال افزايش است؟

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ جنگ افغانستان، 7 اکتبر سال 2001 توسط نیروهای ایالات متحده آمریکا با نام رسمی عملیات "بلندمدت آزادی" و درپی حمله القائده به برج‌های دوقلو به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز شد.

آمریکا به بهانه جنگ با تروریسم حدود 11 سال است که افغانستان را اشغال کرده و نه تنها پیشرفتی حاصل نشده و نه تنها القائده و دیگر گروه‌های تروریستی از بین نرفته‌اند، بلکه هر روز بر مشکلات مردم افغانستان اضافه شده و روزی نیست که رسانه‌های خبری، اخبار انفجار یا حمله تروریستی در افغانستان را در صفحه اول روزنامه‌ها یا تیتر اول اخبار خود قرار ندهند.

با این وجود، با گذشت سال‌ها از جنگ افغانستان ، آمریکا درون باتلاقی گرفتار شده است که هر روز بیشتر در آن فرو رفته و سربازان ایالات متحده و مردم بحران‌زده این کشور، قربانیان اهداف اشغال‌گرانه و جنگ‌طلبانه دولت‌مردان این کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران در گزارشي جامع به زواياي پنهان مشکلات و سرخوردگي‌هاي سربازان آمريکايي در افغانستان و بعد از بازگشت به خانه پرداخته است که هر کدام از آن‌ها به تفصيل و به استناد آمار و ارقام خود سازمان‌هاي آمريکايي اشاره مي‌کند:


کشته‌شدگان و مجروحين آمريکايي در افغانستان

  • بنا به گزارش نیویورک تایمز، گزارشات مختلفی از آمار مرگ و میر در افغانستان وجود دارد. یکی می گوید حداقل 2,094 . یکی ديگر 1975  آمار دیگری نشان میدهد بیش از 2000 نفر از ابتدای سال 2001 تاکنون در افغانستان کشته شده اند.
  • به گزارش وزارت دفاع، حداقل 1977 نفر کارمند ارتش آمریکا در آمریکا در نتیجه مصدومیت یا حوادث دیگر جان خود را از دست داده اند. بیشتر مرگ و میرها در میدان جنگ بوده‌ است. همچنین تعدادی در سوانح رانندگی، سقوط هواپیما و خود کشی مرده‌اند.
  • تنها در ماه آگوست 33 و در ماه جولاي 41 سرباز آمريکايي در افغانستان کشته شده‌اند.
  • در سه سال و نيم گذشته حدود 1448 آمريکايي در افغانستان به کام مرگ رفته‌اند.
  • تعداد کشته‌ها در افعانستان در سال جاري به 237 نفر رسيده است.
  • حدود 9 سال پس از جنگ تعداد کشته های آمریکایی به 1000 نفر رسید. هزار مورد مرگ ديگر تنها بعد از 27 ماه رخ داد.
  • براساس تحلیل‌های نیویورک تایمز ، از هر 4 کشته،سه نفر آن ها سفیدپوست بوده است،
  •  از هر 10 نفر، 9 نفر آنها سرباز بوده‌اند.
  •  از هر 2 نفر یکی از آن ها یا در قندهار کشته شده يا در هلمند که مقر اصلی طالبان بوده است.
  • میانگین سن افراد کشته شده 26 است.
  • نیروی دریایی ارتش بالاترین میزان کشته‌ها را داشته است. در اواخر سال 2010، از هر 1000 نیروی دریایی کشته می شدند، رقمی دوبرابر نیروی زمینی.
  • ماه گذشته درپي حملاتی که نیروهای افغانی به آمریکایی‌ها کرده اند، حداقل 9 آمریکایی کشته شده است. 

این حملات نیروهای ناتو را بر این داشته است تا عملیات های نظامی در افغانستان را تا پایان 2014 به پایان برساند.

اما اين آمار فاجعه‌بار تنها مختص به نيروهاي آمريکايي نيست، بلکه:

  • تاکنون بيش از 6500 نيروي افغان جان خود را از دست داده‌اند.
  • از سال 2007 تاکنون بيش از 3000 غيرنظامي در افغانستان کشته شده‌اند.


میزان بالاي خودکشی در میان سربازان آمریکایی

در کنار مشکلات مالی که جنگ بوجود آورده و ناتوانی مقامات آمریکایی در برآورده کردن نیازهای مردم این کشور، میزان خودکشی‌ها و مشکلات روانی سربازان آمریکایی در افغانستان به این بحران دامن زده و هر روز در حال افزایش است.

در همین راستا، خبرگزاری آسوشیتد‌پرس با دریافت اطلاعاتی از مدارك وزارت خارجه آمریکا، گزارش داد كه در 155 روز ابتدایی سال جاری میلادی، 154 فقره خودكشی در بین سربازان ارتش آمریكا رخ داده كه در یك دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

پنتاگون می‌گوید: یک گروه از کارشناسان خود را برای یافتن دلیل افزایش خودکشی میان سربازان تعیین کرده است، اما این گروه تا به حال دلیل مشخصی را پیدا نکرده‌اند.

به گفته یک مقام عالی‌رتبه ارتش آمریکا، این افزایش، نگران‌کننده است، اما پیش از این، به ویژه در سه سال گذشته، کم و زیاد شدن میزان خودکشی در میان سربازان دیده شده بود.

به گفته محققین، افزایش در نرخ خودکشی ظاهرا با افزایش نرخ افسردگی، اضطراب، اختلال تنش‌زای پس از حادثه، سوءمصرف مواد، اختلالات شخصیتی و سازگاری و نیز بیماری‌های روانی جدی در ارتباط بوده است. افرادی که دچار افسردگی شدید هستند 11 برابر و افراد دچار اضطراب شدید 10 برابر بیش از سایرین دست به خودکشی می‌زنند.بنا بر گزارش "مرکز امنیت آمریکایی جدید"، تنها در ماه جولای 2011، تعداد خودکشی در ارتش آمریکا با رکوردی بی‌سابقه به 33 نفر رسید

دکتر مارگارت هارل (Margaret C. Harrell) و انسی برگلاس (Nancy Berglass) تهیه کنندگان "گزارش خودکشی" در "مرکز امنیت آمریکایی جدید" در گزارش خود چنین بیان داشته‌اند: "آمریکا در حال شکست در نبرد علیه خودکشی کهنه‌سربازان و نیروهای در حال خدمت است، و هر چقدر که تعداد بیشتری از سربازان به آمریکا باز می‌گردند خطر خودکشی نیز افزایش می‌یابد." بر اساس این تحقیقات نیروهای نظامی آمریکا طی سال‌ها پس از خروج نیروها از عراق یا افغانستان نیز با نرخ بالای خودکشی مواجه خواهد بود. آماری که بر اساس "قانون آزادی اطلاعات" و به درخواست روزنامه "سان‌فرانسیسکو" منتشر شدند نشان می‌دهند که بیش از 2200 نفر از سربازان آمریکایی طی 2 سال پس از ترک ارتش جان خود را از دست داده‌اند.

گرچه افغانستان طولانی ترین جنگ بوده است با حدود 128 ماه ، اما تعداد افراد کشته شده نیمی از تعداد کشته شده‌های عراق نیز نیست، در عراق حدود 4و489 نیرو در 8 سال کشته شدند. 278 نفر نیز پارسال خود کشی کردند.

اسپری ضد خودکشی سربازان تولید می‌شود

محققان دانشگاه ایندیانا در حال تلاش برای تولید اسپری بینی جهت پیشگیری از افسردگی و خودکشی بین سربازان و نظامیان آمریکا هستند.

بر اساس اعلام مقامات پنتاگون آمار خودکشی در بین نظاميان آمريکايي به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسیده است.

مسؤولان آمريکايي برای توقف روند خودکشی نظامیان، بیش از سه میلیون دلار بودجه تحقیقاتی در اختیار دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا قرار داده‌اند و محققان این مرکز تحقیقات خود را برای تولید اسپری بینی هورمون آزاد کننده تیروتروبین (TRH) در هیپوتالاموس مغز آغاز کرده اند.

به نظر می‌رسد این هورمون نقش پیشگیرانه‌ای در کاهش افکار خودکشی، میزان افسردگی و مشکلات دو قطبی در افراد ایفا می‌کند.ماده شیمیایی TRH از خاصیت آرام‌بخشی و نشئه‌آوری برخوردار است و به سرعت در بدن عمل می‌کند، اما عملکرد آن تنها از طریق تزریق درون نخاع حاصل می‌شود.

دکتر «میشل کوبک» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه ایندیانا معتقد است که اسپری بینی TRH می‌تواند مسیر عبور از جریان خون به مغز را بسرعت طی کند و افکار خودکشی را در کمترین زمان ممکن به حداقل برساند.





رکورد جديد خودکشي در ميان سربازان آمريکايي

 بنا به اعلام مقامات ارشد ارتش آمریکا، در حال حاضر تا پایان ماه اوت 93 سرباز جان خود را گرفته‌اند.

در سال گذشته شمار خودکشی در ارتش آمريکا به رکورد 115 نفر رسید.

یکی از مقامات ارتش آمریکا اعلام کرد: «با توجه به اینکه چهار ماه تا پایان سال باقی مانده است، ما احتمالا از رکورد 115 نفر هم خواهیم گذشت.

بدین ترتیب این اولین بار پس از پایان دهه 60 میلادی و جنگ ويتنام‌است که نرخ خودکشی نزد سربازان دوباره نسبت به جمعیت غیرنظامی در آمریکا افزایش یافته است.

مقامات نیروهای مسلح در آمریکا تصدیق می‌کنند که عملیات جنگی طولانی و مکرر عامل استرس زندگی سربازان است .آنها در همین حال مشکلات خانوادگی و مالی را دلیل این خودکشی‌ها عنوان کرده‌اند.

اکنون بعد از ۱۱ سال جنگ که هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آمریکا در حال انجام است، نه تنها سربازان آمریکایی هنگام بازگشت به خانه در کوله پشتی های خود چیز افتخارآمیزی همراه ندارند، بلکه در ذهن هایشان نقشه قتل خود را به همراه می‌آورند که منجر به نابودی خانواد هایشان، افسردگی جامعه و ناامیدی همرزمان سابقشان می شود

.

سوء رفتارهاي جنسي در میان سربازان آمریکایی

اوایل ماه جولای  یک افسر به نام لوئیز واکر به ۲۸ مورد سوءرفتار شامل یک مورد تجاوز جنسی و چندین مورد تهاجم جنسی با اعمال زور متهم و به 20 سال زندان محکوم شد.

تحقیقات در زمینه سوءرفتارهای جنسی از اکتبر سال 2011 و با شکایت یک زن مبنی بر اینکه دوستش در زمان حضور در این پایگاه قربانی سوءرفتار جنسی بوده است، آغاز شد.
در ماه نوامبر نیز با ابراز نگرانی سه افسر مرد از نحوه برخورد همکاران خود با کارآموزان زن، این قضیه گسترش بیشتری یافت. تاکنون شش افسر مربی به تجاوز به کارآموزان زن متهم شده‌اند.

در سال 2011 مقامات 3192 گزارش تجاوز جنسی دریافت کردند.، اما تنها 1518 مورد منجر به داداگاه شد و تنها 191 مورد فرد خاطی با دادگاه نظامی مواجه شد.

میزان تجاوز جنسی در میان نظامیان آمریکایی در افغانستان رو به پیشرفت است. در سال گذشته حدود 3158 مورد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا گزارش شد. به گفته گروه حقوق زنان سرباز معمولا گزارش‌های مرتبط با تجاوز جنسی پنهان می‌مانند. بنا به آمارهای وزارت خارجه آمریکا تنها در سال 2010 بیش از 19000 مورد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا رخ داد.

بر اساس گزارشات،شمار سوء‌استفاده‌هاي جنسي درسال ۲۰۱۱ به 2290 مورد افزايش يافته است که اين رقم نسبت به سال ۲۰۰۶ افزايش ۶۴درصدي داشته است.در شش مورد از هر ۱۰ مورد سوء استفاده جنسي، متجاوز از مشروبات الکلي استفاده کرده بود. همچنين بيشتر قربانيان اين گونه حملات را سربازان زني تشکيل مي‌دادند که در ۱۸ ماه نخست خدمت خود بودند و تجاوزگران را مي‌شناختند.

مشکلات سربازان زن آمریکایی

بر اساس گزارش هافینگتون پست، میزان طلاق در سال 2010 میان زنان حدود 8 درصد بود درحالی که درمیان مردان سه درصد..

مشکلات بیکاری به خاطر مجروحیت های، افسردگی، اختلالات رواني ، سوء مصرف مواد و مشروبات الکی نیز باعث افزایش بیکاری در میان سربازان بوده است و هنوز مشاجرات خانوداگی، طلاق و آزار کودکان و قتل در میان سربازان افزایش میابد.

زنان حدود 15 درصد از نیروهای مسلح امریکا را تشکیل می‌دهند و حدود 280 هزار نظامی از دو میلیون و سی‌صد هزار نظامی آمریکا که در دهه اخیر در عملیات‌ها از جمله جنگ‌های افغانستان و عراق شرکت داشته‌اند زنان بوده‌اند. چنانكه نشریه آمریكایی نیوزویك در سوم آوریل 2011 درخصوص پیامد های تجاوزات جنسی در میان زنان ارتش آمریكا نوشت: آمار بالای تجاوز به زنان باعث ایجاد مشكلات روحی، ‌روانی و جسمی دیگری شده و موجب گسترش افسردگی در بین زنان، بی‌معنا شدن زندگی، افزایش نرخ خودكشی، افزایش نرخ طلاق، افزایش كودكان نامشروع، ناكارآمدی ارتش و ... شده است.آمارهای رسمی دولت آمریكا نشانگر آن است كه از هر سه زن در ارتش این كشور یكی هدف تجاوز به عنف نظامیان قرار می‌گیرد. 

همچنین در یك نظرسنجی از زنان شاغل در ارتش آمریكا كه توسط دانشگاه آیووا و با بودجه وزارت دفاع آمریكا در سال 2003 انجام شد، آمده است كه از میان 500 زن شاغل در ارتش آمریكا بیش از 30 درصد آنها مورد تجاوز قرار گرفته یا تجاوز به آنها ناكام مانده است. در همین حال وزارت دفاع آمریكا، در گزارش اسفناك سالیانه خود در سال 2010 تخمین زد كه 90 درصد این تجاوزات گزارش نمی‌شود.

از میان هر 100 سربازی که از جنگ فغانستان و عراق به آمریکا بازمی‌گردند 11 تا 20 نفر دچار اختلال تنش‌زای پس از حادثه (PTSD) هستند. این بیماری در میان سربازان زن شایع‌تر است. یکی از مهمترین دلایل ابتلای سربازان زن به این اختلال که خود یکی از اصلی‌ترین دلایل خودکشی در میان سربازان است، سوءاستفاده‌های جنسی در حین انجام مأموریت می‌باشد. 23 درصد از سربازان زن اعلام کرده‌اند که در زمان حضور در ارتش آمریکا دچار تجاوز جنسی گشته‌اند و 55 درصد نیز اعلام کرده‌اند که در معرض آزارهای جنسی واقع شده‌اند. این عوامل می‌توانند محیط پر از فشار جنگی در افغانستان و عراق را بیش‌ از پیش تنش‌زا نمایند.

این گزارش می‌افزاید، رویه کنونی در افزایش سربازان زن مطمئنا جدا از عوامل دیگر، موجب ادامه این روند و افزایش تهاجم بر علیه این سربازان می‌شود.این رفتار ارتش آمریکا موجب به وجود آمدن سوالاتی از سوی تحلیلگران نظامی در زمینه تاثیر و چرایی این رفتار، شده است.

پنتاگون اعلام کرده است که در سال جدید 14/000نیروی زن در ارتش این کشور به عنوان نیروهای پشتیبان نیروهای زرهی استخدام می‌شوند. در حال حاضر زنان 14درصد از ارتش 570 هزار نفری آمریکا را تشکیل می‌دهند.

تاکنون همراهی سربازان زن با سربازان زرهی و شرکت در عملیات‌های زرهی ممنوع بود. اما تغییر قوانین که اخیرا در دستور کار ارتش این کشور قرار گرفته، به معنی مجاورت بیشتر زنان در واحدهای کوچک خارج از پایگاه های نظامی و نزدیک میدان نبرد، با مردان است.

ور در ادامه گفت: "زندگي اين افراد در کنار اجتماع آن‌ها، مشاغل و خانواده‌هاي آن‌ها ساخته شده است؛ سپس آن‌ها هر ساله به عراق و افغانستان مي‌روند و هر زمان که بر مي‌گردند احتمال اين‌که شغلي، خانواده‌اي يا چيزي براي زندگي داشته باشند، کم‌تر مي‌شود."
وي افزود، اطلاعات دقيقي در مورد خودکشي نيروهاي ارتش آمريکا وجود ندارد اما این رقم بين ۲۵ تا ۴۰ درصد بوده است.

آمارهای طلاق برای زنان ارتشی حتی بدتر از مردان است. پرسونل نظامی خانم دوبرابر احتمال طلاقشان از مردان بیشتر است، درحالی که زنان نظامی سه برابر است.

 


سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلي در ميان سربازان

21 درصد از سربازان آمریکایی اعتراف کرده‌اند مصرف سنگینی از مشروبات الکلی دارند. میزانی که در 20 سال گذشته به هیچ عنوان کاهش نیافته است.

مصرف مشروبات الکلی یکی از شایع ترین مشکلات سربازان آمریکایی است. مطالعه‌ای از سربازان نشان می‌دهد که 27 درصد آن‌ها شديدا  از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند.

بیماری های ذهنی در میان سربازان نیز شایع است. در مطالعه‌ای دیگر 20 درصد از سربازان فعال و 42 درصد از سربازان ذخیره از مشکلات روانی رنج می برند. سوء مصرف مواد یا مشروبات الکلی معمولا همراه با مشکلات روانی است که حدود 30 درصد از خودکشی ها به علت سوء مصرف مواد مخدر بوده است.

سربازان در حالی وارد عمليات‌های مختلف شده‌اند که داروهاي ضد روان‌پريشي و يک سري داروهاي ديگر که ارتش به آن‌ها داده است، را استفاده مي‌کنند. اما ثابت شده است که اين داروها در تحريک افراد به خودکشي نقش داشته‌اند.

مشکلات سربازان آمریکایی پس از بازگشت به خانه

طبق گزارشات آخرین هفته‌های منطقه جنگی خطرناک‌ترین روزها هستند، بسیاری از سربازان تنبل و گیج به نظر می‌رسند. وقتی که به خانه برمی‌گردند، از الکل استفاده می‌کنند، تصادفات ترافیکی دارند و زود جوش می‌آورند.

هفته‌هایی که برمی گردند شادی بازگشت به خانه فروکش می‌کند و تازه مشکلات روانی و احساسی شروع می شود. بی خوابی،اضطراب، اختلالات روانی، برای مثال ماه ها طول می کشد تا افرادی که از جنگ برمی‌گردند خاطرات خود را فراموش کنند.

بر اساس گزارشی که از سوی سازمان امور سربازان در آمریکا منتشر شده است، بیش از نیمی از سربازاني که سابقا در عراق و افغانستان جنگیده اند، در حالی به خانه باز می‌گردند که دچار مشکلات روحی و جسمی بوده و نیازمند درمان‌اند. 

گرچه طبق گزارش موسسه تحقیق و توسعه آمریکا در سال 2008، از هر سه نفر سرباز آمریکایی یکی از اختلال استرسی پس از سانحه، افسردگی شدید و یا آسیب مغزی به خانه باز می گردند، اما آسیب مغزی بسیار کمتر از آن چیزی بود که قبلا پیش بینی شده بود.

شایع ترین مشکل روانی در میان 197 هزار و 74 سربازی که به خانه بازگشته بودند اختلال استرسی پس از سانحه بود که این تقریبا 15 درصد از کل سربازان بازگشتی است. دومین مشکل رایجی که حدودا 147 هزار و 659 نفر از سربازان را مجبور به درمان کرد افسردگی بود که این یعنی 11.3 درصد از کل سربازانی که به خانه باز گشته بودند. سومین مورد اختلال اضطرابی بود که برای 126 هزار و 673 نفر از سربازان خدمات درمانی ارائه شده است و این یعنی 9.7 درصد از کل سربازانی که به خانه بازگشته اند. همچنین در برخی موارد نیز برخی از سربازان دچار چندین اختلال بوده‌اند.

این اعداد و ارقام موید این واقعیت است که طبق گزارش موسسه تحقیق و توسعه، تقریبا 30 درصد از زنان و مردان نظامی آمریکا پس از بازگشت از عراق و افغانستان نیازمند مراقبت‌های درمانی روانی خواهند بود. اما میزان آسیب‌های مغزی بسیار کمتر از آن چیزی بوده است که پیش بینی شده بود.

مواردي از بيمارِي‌هاي رواني اختلالات سربازان در هنگام بازگشت به خانه؛

جانی استیونسون قرار بود به خانه برگردد اما می‌ترسید. همسر او قرار بود باردار شود، اما او شک داشت، آیا حاضر است که به خانه برگردد؟ آیا حاضر است که پدر شود؟

گروهبان برایان کیث در هنگامی که به خانه برمی‌گشت احساس ترس عجیبی داشت. همسر او تقاضای طلاق کرده و تمام حساب بانکی را خالي کرده بود. در هنگام بازشت برایان با یک خانه خالی و زندگی جدیدی روبرو شد.

به گفته برايان: خیلی ها از برگشتن خوشحال بودند، اما من آنجا نشته بوده و نمی‌دانستم که چه کاری باید انجام دهم. اصلا برای چه برگشتم.؟

جرمی پولاسکی، هنگامی که در فوریه از افغانستان بازگشت، بعد از اینکه بیرون یک کلوپ در آریزونا یک نفر کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد به ضرب گلوله کشته شد.

مشکلات خانواده های سربازان آمریکایی

برایان به تازگی دستور ارسال خود را دریافت کرد از نیویورک به افغانستان برود. و فرزندان خود را به برادرسپرد. سپس فرزندان او به پیش عمو رفتند. جویی 8 ساله به مدرسه جدید خود رفت. پسر 12 ساله او ،ایزاک با قوانین عموی خود مشکل داشت. آن‌ها محبور بودند با سه فرزند عموی خود در یک اتاق بمانند. خانه ساکت‌شان یه یک باره شلوغ شد. شان می‌گوید بسیار از چیزی که انتظارش را داشتم ترسناک ‌تر بود. کار جنگ بیشتر با امور خانوادگی رابطه دارد.

  • تقریبا از هر 10 نفر 6 نیرو ازدواج کرده‌اند و تقریبا نیمی از آن‌ها بچه دارند.
  • بیش از یک میلیون نوزاد از سال 2001 به دنیا آمده‌اند با مشکلات روان پزشکی و احساسی دچار هستند.

پدر و مادر بزرگ ها و خواهر برادر‌ها والیدن پرخاشجویی هستند. همسران آن‌ها با تنهایی دست وپنجه نرم می‌کنند. بچه‌ها سردرگم هستند و به خاطر جدایی‌های طولانی پدر و مادر ترک شده ‌ند. این ها همه به دلیل استرس‌های ناشی از جنگ هستند.

کریستین ناروسکی 26 ساله، فکر می کرد بار دومی که همسر او به جنگ می‌رود آسان تر می‌باشد. اما یک شب بیدار شد و اضطراب شدیدی به وی دست داد. هنوز هرگاه که زنگ در می‌خورد از جای خود می‌پرد و نگران است که افسران نظامی خبر مرگ همسرش را برای او بیاورند. کریستین می گوید: می ترسی در را باز کنی.

طبق تحقيقات دانشمندان بر روی تاثیر جنگ بر خانواده‌های سربازان، همسران مردان سرباز به دنبال مراکز خدمات روانی بوده اند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که همسران سربازها و دوره خدمت آن‌ها رابطه مستقیمی با بیماری‌های روانی داشت. زنانی که همسران آن‌ها 1 تا 11 ماه در جنگ هستند ناهنجاری‌های احساسی، اختلال در خواب و واکنش‌های استرسی داشتند.

مقاله  مجله ژورنال پدیاتریکس در اواخر سال 2009 نشان می‌دهد که خانواده‌هایی که پدر فرزندان آن‌ها در جنگ هستند در مدرسه و خانه با مشکلات معاشرتی و اجتماعی روبرو هستند.

اما اگر نگاهی به صحبت‌های خود سربازانی که تلاش به خودکشی کرده یا نزدیکان سربازان و همرزمان آن‌ها بیاندازیم خواهیم دید که هر سرباز آمریکایی که به خانه برگشته حداقل به یک نفر حمله کرده است. یک سوم قربانی هایی که به آن ها حمله شده از اعضای خانواده آن‌ها بوده‌اند. ماه گذشته آرون ویلکینسون سرباز سابق آمریکایی در افغانستان به خاطر قتل صاحب خانه خود زندانی و بعد از تحقیقات مشخص شد که او از اختلالات روانی و استرس شدید، بعد از بازگشت از افغانستان رنج می‌برده است.

در مثالی دیگر، مادر رایان دیبو سرباز آمریکایی که بعد از بازگشت به خانه خودکشی کرد،نقل می‌کند: " وقتی که رایان به فرودگاه رسید، لنگ می‌زد، بدن او می‌لرزید، و بلافاصله شروع به سوءمصرف مواد و الکل کرد. به گفته وی، رایان تفنگ‌هایی را می‌خرید که مانند اسلحه‌های او در افغانستان بودند. او نمی تواست بخوابد و همواره استرس بسیار بالایی داشت.


ژنرال آستین لیود یکی از فرماندهان ارتش آمریکا در افغانستان می‌گوید: خودکشی سرسخت ترین دشمنی است که من در 37 سالگی با آن روبرو شده‌ام. به نظر من نمی‌توان از خودکشی جلوگیری کرد. خودکشی بزرگترین دشمن سربازان آمریکایی‌ است.

رواکو خلبان آمریکایی در جنگ افغانستان در خاطرات خود چنین بیان می‌کند: "دائما صدای بمب در گوشم می‌پیچد، به یاد آوردن چهره کسانی که در افغانستان کشته شده و دوستانی که در کنار تو جان خود را از دست داده‌اند،بسیار عذاب‌آور است.

فرمانده جاش مانتز در مصحبه با آمریکن مگزین گفت: آسیب‌های روحی است که سربازان را در طول زمان از پای در‌می‌آورد، سربازان هویت خود را از دست می‌دهند. آن‌ها دیگر نمی‌دانند که چه کسی هستند.

 سربازان بي‌خانمان آمریکایی

سربازان زن بی خانمان

بیش از 13000 سرباز زن آمریکایی بی‌‌خانمان هستند که 4 برابر زنان معمولی در آمریکا است. زن‌های نظامی بیش از مردها در احتمال بی خانمان بودن هستند. یکی از اين عوامل به خاطر شرایط سلامت روانی آن‌ها به خاطر تجاوزهای جنسی در زمان جنگ است 39 درصد از زنان بی خانمان از تجاوز جنسی رنج برده اند. زنان نظامي بی‌خانمان  در معرض بیماری های روانی بیشتری نسبت به مردان هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملی سربازان بی‌خانمان آمریکایی:

  • حدود 45 درصد از سربازان از بیماری‌های روانی رنج می‌برند،
  •  50 درصد از مشکلات مواد مخدر.
  • 67 درصد بیش از سه سال خدمت کرده اند. 

  • هم اکنون 194هزار نظامی مرد بی‌خانه و 6000 نظامی زن بی‌خانه در آمریکا وجود دارند .






قابل یادآوری است که در طول یازده سال جنگ در افغانستان، بيش از 2000 سرباز آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند. فعلآ 90000 نیروی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند. به علاوه، کم و بیش،40000 نظامی متشکل از 49 کشور جهان به همراه ناتو درگیر جنگی بدون هدف بدون علیه طالبان، مخالفین مسلح و جنگجویان القاعده می‌باشند.

علی رغم بحران اقتصادی در ایالات متحده، بر اساس آخرین گزارش‌ نهادهای اقتصادی آمریکا و سازمان‌های اقتصادی بین المللی و بدهی 16هزار میلیلارد دلاری دولت، هزینه جنگ تا پایان سال مالی 2011، 468 میلیارد دلار تخمین زده شد، به طوری که هزینه هر سرباز آمریکایی در افغانستان بیش از 1 میلیون دلار در سال است.

نظرسنجي ماه مه نشان مي‌دهد که 63 درصد مردم آمريکا مخالف جنگ هستند.

و در نهايت، سوغاتي جنگ براي مردم آمريکا، تابوت‌هاي فرزندان،همسران و برادر و خواهر‌هاي آن‌ها است که در فرودگاه تحويل مي‌گيرند.



http://www.drugabuse.gov/publications/topics-in-brief/substance-abuse-among-military-veterans-their-families

http://www.huffingtonpost.com/2012/08/16/army-suicides_n_1792372.html

http://www.policymic.com/articles/11174/army-suicides-the-most-alarming-and-tragically-hidden-secret-in-america

http://www.c-span.org/Events/Washington-Journal-for-Thursday-July-19/10737432462/

http://www.examiner.com/article/how-suicide-rates-the-military-compare-to-civilian-populations

http://themilitarysuicidereport.wordpress.com/2012/07/16/suicidal-confession-it-wasnt-until-i-sat-down-to-write-the-note-that-i-realized-how-desperate-i-was-for-help/

http://www.americamagazine.org/content/article.cfm?article_id=13426&comments=1

http://www.theprovince.com/health/Major+depression+drives+suicidal+thinking+soldiers+vets/7066332/story.html

http://www.nytimes.com/2012/08/22/us/war-in-afghanistan-claims-2000th-american-life.html?pagewanted=3

http://pediatrics.aappublications.org/content/125/1/16.abstract

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/jun/14/culture-coverup-rape-ranks-us-military

http://www.guardian.co.uk/world/us-military

http://servicewomen.org/our-work/advocacy/

http://www.naturalnews.com/035331_soldiers_drug_addiction_Afghanistan.html


برچسب ها: سرباز ، افغانستان ، وضعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
sardar
۱۷:۱۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
حقشونه
آخرین اخبار