شرکت ها و بنگاههای کاریابی در آلمان به طور مستقیم و غیرمستقیم در حال تبلیغ این موضوع هستند که در داخل این کشور به نیروی کار ماهر به ویژه مهندس نیاز دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کارشناسان اروپایی معتقدند سیاست های سخت گیرانه آلمان در برابر کشورهای مقروض اروپای جنوبی یکی از مهمترین عوامل ناکامی اتحادیه اروپا در کنترل بحران بدهی است.

مسئولان کشورهای بحران زده معتقدند تا زمانیکه آلمان سیاست های خود را در اتحادیه اروپا تغییر ندهد، نمی توان انتظار داشت بحران بدهی یورو پایان یابد چراکه این کشور ذخایر و امکانات خوبی برای کمک به دیگر کشورها دارد که آنرا تاکنون دریغ کرده است.

اما اکنون رسانه ها از راز این بی توجهی دولت آلمان و بویژه آنگلا مرکل صدراعظم این کشور پرده برداشته و اعلام کرده اند دولت آلمان به صورت مخفیانه اما فعال در حال جذب متخصصان و دانشمندان کشورهایی است که به لحاظ اقتصادی به شدت در معرض خطر هستند.

شرکت ها و بنگاههای کاریابی در آلمان به طور مستقیم و غیرمستقیم در حال تبلیغ این موضوع هستند که در داخل این کشور به نیروی کار ماهر به ویژه مهندس نیاز دارند و این طرح آلمان برای نیروهای ماهر کشورهایی که در بحران اقتصادی به سر می برند بسیار مفید و جذب کننده است.

اگرچه کارشناسان برخی کشورها همچون اسپانیا اعلام کرده اند که این طرح آلمان، خطر فرار مغزها را به دنبال دارد اما آلمانی با تاکید بر اینکه این طرح منافع دوجانبه ای به همراه دارد، تلاش کرده اند جلوی بروز این انتقادات را بگیرند.

همانطور که در بالا نیز آمده، یکی از کشورهایی که دولت آلمان به سمت جذب متخصصان آن رفته است، اسپانیاست و تحلیلگران اروپایی معتقدند به خاطر آنکه مردم اسپانیا در جنوب آمریکا نفوذ و بازارهای بزرگی را در این منطقه ایجاد کرده اند، اندیشه و خلاقیت اسپانیایی ها به تجارت خارجی آلمان کمک زیادی می کند.
اگرچه برخی از متخصصان کشورها که هم اکنون در آلمان به سر می برند می گویند در چند سال آینده به کشور خود بازخواهند گشت اما به نظر می رسد تداوم بحران اقتصادی و نحوه عقد قرارداد با این افراد به گونه ای آینده را رقم خواهد زد که آلمان بیشترین سود را از ورشکستگی دولتهای دیگر خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.