اساتید سکولار که ترویج ضد دین می کنند در دانشگاه ها جایگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، در حاشیه دومین نشست سراسری روسای دانشگاه ها که صبح امروز در سالن های همایش های شهید بهشتی برگزار شد وزیر علوم در جمع خبرنگاران گفت: من نگفتم که اساتید سکولار در دانشگاه ها نباید حضور داشته باشند بلکه اگر اساتید سکولاری که ترویج سوکولاریسم یا ضد دین را می کنند در دانشگاه ها ما جایگاهی ندارد و باید در جای دیگر کار کنند.
 
وی افزود: دانشگاه محل تربیت است و چون تربیت با فرهنگ سر و کار دارد لذا ما فرهنگ دینی، اخلاق دینی می خواهیم.
 
وی تصریح کرد: همان طوری که امام راحل فرموده اند باید این حق را به دانشگاه ها بدهیم که بخواهند ترویج ضد دین در دانشگاه ها صورت نگیرد.
 
دانشجو اظهار کرد: اگر کسی ترویج ضد دین را در دانشگاه ها انجام دهد دانشگاه ها با آن تسویه می کنند من هم در تسويه آن حمایت می کنم، حال اگر اصلاح شدنی است که اصلاح شود در غیر این صورت در دانشگاه جایگاهی ندارد.
 
** ترویج ضد دین نباید در دانشگاه ها صورت گیرد
 
کامران دانشجو در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که شهید مطهری گفته است که ما قائل هستیم که اساتیدی که از نظر علمی بالا هستند و البته این اساتید خارجی هستند بیایند در دانشگاه های ما تدریس کنند گفت: ما قائل هستیم که چنین اساتیدی در دانشگاه های ما حضور داشته باشند، اساتیدی که تئوری های سکولاریسم و غیر دینی دارند البته به شرطی که  اين فضا فراهم باشد که تئوریستین هایی چون شهید مطهری نیز در دانشگاه ها حضور داشته باشند.
 
وی افزود: ما نمی گوییم که نظریات علمی حذف شود بلکه می گوییم ترویج ضد دین نباید در دانشگاه ها صورت گیرد.
 
وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما در بحث علوم انسانی این است که افرادی چون شهید مطهری را نداریم که چگونه اندیشیدن را تدریس کنند.
دانشجو خاطر نشان کرد: البته در برخی موارد نیز دانشگاه ها نمی گذارند که چنین افرادی وارد شود بنابراین تلاش ما بر این است که این فضا را باز کنیم که چنین افراد و اساتیدی در دانشگاه ها وارد شوند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.