خوابانيدن كودك روي يك حوله گرم و روي شكم، پيچيدن كودك‌(به فرم قنداق) در يك پتوي نرم و حمام كردن، حال شيرخوار را بهتر مي‌كند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، يك متخصص كودكان و نوزادان در خصوص نشانه‌هاي كوليك گفت: كوليك نوعي دل درد است كه تكرار مي‌شود و معمولاً براي آن علت خاصي نمي‌توان پيدا كرد علت كوليك مشخص نيست ولي يكي از دلايل شايع گريه در شيرخواران است.
 
دكتر خليل فريور افزود: كوليك اغلب در هنگام شب و بين ساعت‌هاي 6 تا 10 بعد از ظهر شروع مي‌شود كودك مبتلا به دل درد ناشي از كوليك، در طول روز كاملاً خوب بوده و گرسنه هم نيست.
 
وي تصريح كرد: گريه اين كودكان در عصرها، به طور ناگهاني شروع شده و با قرمزي صورت و جيغ‌هاي شديد همراه است كودك پاهايش را به سمت شكم جمع مي‌كند و دستش معمولاً حالت گره شده و مشت كرده دارد.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: به طور كلي اگر گريه‌اي بيشتر از 3 ساعت طول بكشد، بيشتر از 3 بار در هفته تكرار شود و در حالي كه رشد شيرخوار خوب باشد و علت ديگري پيدا نشود، ممكن است به علت كوليك باشد.
 
دكتر فريور خاطرنشان كرد: معمولاً كوليك بعد از 3 هفتگي (21 روزگي) شروع مي‌شود و تا 3 ماهگي هم ادامه دارد كودكان نارس كه زودتر از موعد به دنيا آمده‌اند در سنين بالاتري مبتلا به كوليك مي‌شوند.  
 
وي به والدين توصيه كرد: براي رفع كوليك، قبل از هركاري بايد با پزشك مشورت كنند تا مطمئن شوند گريه نوزاد علت ديگري ندارد./عط
برچسب ها: کودک ، کولیک ، گریه ، شیرخوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.