ساخت پیاده راه آئینی پایتخت به عنوان یکی از طرح های چهار گانه منطقه 13 به طور جدی در حوالی میدان امام حسین (ع) و خیابان 17 شهریور دنبال می شود که نقش بسزایی در ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان دارد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران طرح پیاده راه فرهنگی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و یکی از اقدامات ماندگار شهرداری تهران در جهت ارتقای فرهنگی محله ها محسوب می شود.
برای اینکه از نظر شهروندان در خصوص این طرح باخبر شویم گفتگویی کوتاه با آنان انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
* فرصتی برای افزایش سرانه های فرهنگی منطقه
سعید عظیمی یکی از ساکنان محله شهید اسدی در خصوص این طرح عظیم گفت: برنامه هایی از جمله ساخت پیاده راه آئینی ضمن این که به پر کردن اوقات فراغت مردم کمک می کند فضای مناسب برای  پر کردن اوقات فراغت مردم فراهم می کند.
او ادامه داد: تاثیر و نتایج این طرح عظیم در آینده مشخص می شود و شهروندان باید با سعه صدر مشکلات را تحمل کنند چرا که ارزش این برنامه و تاثیری که در محیط زندگی شهروندان دارد قابل درک است.
وی خاطر نشان کرد: گلایه هایی هم در خصوص این طرح وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.
* تغییر چهره شهر
فاطمه صبا شهروند ساکن ایرانمهر گفت: طرح پیاده راه فرهنگی، تغییر جدی در چهره شهر ایجاد می کند  به نظر من اجرای این طرح در منطقه 13 نه تنها برای ساکنین محلات برای کل شهر تهران مفید است.
وی افزود: البته مشکلات و مسائل ترافیکی در حوالی بازارچه شهرستانی و محدوده این طرح به وجود آمده که مطمئنا با تدبیر شهرداری تهران مشکل رفع شده و مزایای طرح بیش از پیش آشکار می شود.
ساکن محله شهید اسدی ادامه می دهد: با اینکه بسته شدن خیابان مسائلی را به همراه داشته ولی به نظر می رسد مسئولان با برنامه ریزی و ایجاد جایگزین های مناسب درصدد رفع مشکلات هستند.
* لزوم بازسازی میدان امام حسین (ع)
علیرضا محبی از دیگر ساکنان محله شهید اسدی با اشاره به کمبود سرانه های فرهنگی و سابقه انقلابی محله، طرح پیاده راه فرهنگی، فرصتی ارزشمند برای این محله عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بازسازی میدان امام حسین (ع) با توجه به نا به سامانی هایی که در این مرکز قدیمی وجود داشت یک ضرورت محسوب می شود چرا که شکل و شمایل این مکان باید هم شان با هویت و نامش باشد.
ساکن محله شهید اسدی یادآور شد: با توجه به این که منطقه 13 مردمانی مذهبی و متدین دارد تغییرات به وجود آمده به نفع شهروندان محله است و باعث اجرای برنامه های مذهبی و استقبال شهروندان می شود.
* اطلاع رسانی کنید
فریبرز سمائی گفت: به نظر من برای همکاری  و مشارکت بیشتر شهروندان با مسئولین شهرداری بهتر است در خصوص طرح اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته  تا مردم بیشتر در جریان طرح قرار گرفته و از تحولات و نتایج مثبت آن اگاه شوند./ل
برچسب ها: پیاده ، راه ، ائینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار