برخي اوقات شتابزدگي در اجراي يك اثر از سوي كارگردانان،مسائل زيبايي شناختي و ارزش هاي هنري يك اثر را زير سوال مي‌برد.

محمدرضا الوند،رئيس شوراي ارزشيابي و نظارت بر نمايش مركز هنرهاي نمايشي در خصوص وضعيتي كه "همايون غني زاده" كارگردان اثر نمايشي "آنتيگونه" براي اجراي اين اثر داشت و شرايطي كه گاه امكان دارد مشابه اين باشد و برخي اوقات با آن روبرو مي‌شويم به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:مسئله  ارزشيابي براي اين شورا به نظارت مقدم است،زيرا ما فكر مي‌كنيم نظارت اصلي و دروني را هنرمندان در يك اثر نمايشي براساس عرف و عفت عمومي انجام مي‌دهند.
وي افزود:گاه در ميانه اتفاقات تئاتري به دليل شتابزدگي ها،برخي از حواشي بر متن به نوعي مي‌چربد و باعث مي شود تا ارزشهاي هنري و زيبايي شناسي يك  اثر نمايشي تحت تاثير قرار گيرد.
الوند تصريح كرد:به طور قطع كساني كه در اين زمينه با تجربه تر هستند اين مسائل را در آثارشان رعايت مي‌كنند و اجازه نمي دهند كه مشكلاتي بر سر راهشان قرار گيرد.
وي بيان كرد:ما بايد در حوزه كاري مان همه جوانب را در نظر بگيريم و بتوانيم از اين طريق بهترين و درست ترين كار را  انجام دهيم.
الوند در خصوص مشكلاتي كه براي" آنتيگونه" در اين مدت پيش آمد و اين كه بالاخره براي 5 روز مجوز اجرا گرفت،خاطرنشان كرد:من هميشه دوست داشتم كه افرادي مثل اين كارگردان حمايت شوند؛زيرا كسي چون "غني زاده" اين انگيزه ،درايت و خلاقيت را براي انجام يك كار و به صحنه بردن يك اثر نمايشي در سبك خودش دارد و خوشبختانه بعد از چند جلسه صحبتي كه داشتيم مسائل مربوط به اين نمايش حل شد./ه

برچسب ها: شتابزدگی ، ارزشهای ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار