استقبال چشمگير فيلمسازان داخلي و خارجي از جشنواره فيلم كوتاه تهران باعث ارتقاء خلاقيت در روند كاري آنها شده است.

به گزاش خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست خبري؛بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با حضور هاشم ميرزاخاني مدير عامل،رئيس هيئت مديره و دبير جشنواره برگزارشد.
ميرزاخاني در خصوص جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران بيان كرد:شروع فعاليت رسمي جشنواره بيست و نهم همزمان با چاپ فراخوان از اسفند ماه سال 90 آغاز شد و علاقمندان براي سومين سال متمادي بصورت الكتريكي ثبت نام كردند.
وي ادامه داد:به منظور بهره‌مندي علاقمندان به فيلم كوتاه و توافق‌هاي انجام شده با مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي 31 استان، جشنواره همزمان در سراسر كوش برگزار مي‌شود كه دفاتر انجمن استان‌ها بعنوان ستاد اجرايي جشنواره هستند.
مديرعامل انجمن سينماي جوان اظهارداشت:جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران براي سومين بار و بعنوان اولين جشنواره در كشور نسبت به پخش و نمايش آثار با فرمت HD اقدام خواهد كرد.
ميرزاخاني افزود:استقبال فيلمسازان داخلي و خارجي از اين جشنواره آن را به عنوان جشن بزرگ خلاقيت و همدلي‌هاي فيلمسازان و سينماگران جهان ارتقاء داده است.
دبيرجشنواره بيان كرد:برگزاري اين جشنواره با رشد 23 درصدي همراه بوده است.
رئيس هيئت مديره انجمن گفت:جشنواره فيلم كوتاه تهران در دو بخش ملي و بين‌المللي برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد:در بخش ملي آثار راه يافته به مسابقه براساس موضوع در 3 زير مجموعه "چراغ راه"، "چشم انداز سرزمين زيباي ما"و "پرتوي ايمان" مورد داوري قرار مي‌گيرند.
دبير جشنواره بيان كرد:در بخش بين‌الملل داوران در دو گروه خواهند بود كه گروه اول داوري آثار بين‌الملل در 4 زير مجموعه مستند،داستاني،تجربي و پويانمايي و گروه دوم آثار بخش آسيا و جهان اسلام را داوري مي‌كنند.
ميرزاخاني درخصوص نقد و بررسي فيلم‌هاي راه يافته به بخش مسابقه اظهارداشت:در اين دوره از جشنواره هر شب پس از نمايش فيلم‌هاي پخش مسابقه،اين آثار با حضور يك منتقد كارشناس ثابت و يك كارشناس و منتقد ميهمان به نقد و بررسي گذاشته مي‌شود.
وي در ادامه گفت:كارشناس مجري ثابت اين نشست‌ها را "علي علايي"رئيس انجمن منتقدان سينماي ايران به عهده دارد و عزيز‌الله حاجي مشهدي،طهماسب صلح جو،رامتين شهبازي، منوچهر اكبرلو و هادي مقدم دوست از ديگر منتقدان هستند.
از ديگر موارد ذكر شده توسط ميرزاخاني در اين نشست خبري،تقدير از همراهي مثبت انتخاب بخش ملي و بين‌المللي بود كه 18 كارشناس،فيلمساز ،كارگردان،سينماگر،‌تهيه‌كننده و استاد دانشگاه فيلم‌هاي ارسال شده به اين جشنواره را بازبيني و انتخاب كردند.
گفتني است؛بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 10 تا 16 مهر ماه برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحيه جشنواره در سالن شماره 3 پرديس سينمايي ملت و مراسم پاياني و اهداي جوايز عصر روز 16 مهر در تالار وحدت برگزار خواهد شد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار