اهالي مناطق ابوصيبع و الشاخوره در واکنش به محاکمه ظالمانه شماري از فعالان و رهبران مخالفان در بحرين در حالي تظاهرات کردند كه نيروهاي آل خليفه با شدت اين اعتراضات را سركوب مي كند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين تظاهرات در آستانه محاکمه ظالمانه نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين و شماري از رهبران جمعيت امل برگزار شد.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات شعار مي دادند از ستمگران احکامي که شما صادر مي کنيد باعث افزايش و تقويت ثبات و پايداري ما مي شود. تظاهرکنندگان شعار مي دادند ما از زندان نمي ترسيم.

آنها همچنين با سردادن شعارهايي خواستار آزادي بازداشت شدگان از زندانهاي رژيم  آل خليفه شدند و بر مقاومت و پايداري خود تاکيد کردند. زنان و کودکان نيز پا به پاي مردان در اين تظاهرات شرکت داشتند و شعارهايي عليه حمد بن عيسي پادشاه بحرين سر مي دادند.

همچنين حزب شيعه الوفاق در بيانيه اي اعلام کرد صادق ربيع براثر تيراندازي نيروهاي پليس به سوي شرکت کنندگان تظاهرات مسالمت آميزي در روستاي ستره در جنوب منامه پايتخت  از ناحيه کمر مورد اصابت گلوله هاي ساچمه اي قرار گرفت.

تظاهرات پراکنده به ويژه در روستاهاي شيعه نشين پس از سرکوب خونين اواسط فوريه و اواسط مارس دو هزار و يازده در بحرين افزايش يافته است.معترضان که اکثرا از شيعيان هستند خواستار اصلاحاتي سياسي از پادشاهي سني آل خليفه هستند.

گفتني است مخالفان بحريني تهديدات برخي مسئولان بلندپايه اين کشور عليه جمعيت وفاق اسلامي را که با تهديدات وزارت کشور در خصوص ارسال پرونده اين جمعيت براي دادستاني کل آغاز شد و تهديدات وزير دادگستري و امور اسلامي و اوقاف و تهديدات ضمني نخست وزير را به دنبال داشت با جديت دنبال مي کنند.

مخالفان ضمن تاکيد بر حق خود براي برگزاري تظاهرات در سراسر بحرين از جمله منامه پايتخت اين کشور، تاکيد کردند جمعيت الوفاق و بقيه مخالفان در تظاهرات روز هفتم سپتامبر در منامه از حق طبيعي و قانوني خود استفاده کردند. تهديدات دولت عليه جمعيت الوفاق از يکسو نشان دهنده ماهيت ديکتاتوري رژيم بحرين است که از شنيدن ديدگاه هاي ديگران خودداري و آنها را طرد مي کند و از سوي ديگر نشان مي دهد دموکراسي در اين کشور به هيچ وجه وجود ندارد. مخالفان بحريني درباره هرگونه اقدام انتقامجويانه و خصمانه و حساب نشده عليه جمعيت الوفاق و عواقب چنين اقدامي به رژيم اين کشور هشدار دادند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار