حضرت آیت اله نوری همدانی در دیدارروحانيون، ائمه جماعات، طلاب و علماي استان کرمانشاه باایشان که در محل حسينيه ثاراله سپاه حضرت نبي اكرم (ص) برگزار شد،با اشاره به جايگاه بلند فقها در فرهنگ اسلامي، گفت: در دين مبين اسلام و آيات و روايات اسلامي تكريم و تمجيد از فقها به اندازه اي زيبا بيان شده است كه فرهنگ اسلامي را منبع عالي بشريت عنوان مي كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 حضرت آیت اله نوری همدانی گفت: شريف ترين شغل مختص به طلاب است كه با طبق اخلاص و همت والاي خويش به مقام منيع فقاهت خواهند رسيد و همين اراده قاطع و جدي آنان است كه هدايت و راهنماي مشعل جامعه بشري را محفوظ و از دام دسيسه هاي غير انساني بدور خواهد ماند.

حضرت آیت اله نوری همدانی همچنين به مسؤليت سنگين فقها در مبارزه با دشمنان اسلام اشاره كرد و گفت: فقها وارثان انبياء خدا هستند كه با خدمت به مردم و مبارزه با دشمنان اسلامي همواره و پيوسته با استفاده از بيانات ارزشمند قرآن كتاب خدا، راه انبياء را ادامه و درد و رنج حاكم بر جوامع اسلامي را را علاج مي کنند.

وی افزود: فقها بايد پاسخگوي تمام احوال و شرايط زمان خود باشند، زيرا كه دين مبين اسلام در كليه زمينه ها دستورات نجات بخش و سعادت آفرين بشري را بدنبال خواهد داشت.

وي در ادامه نياز فقها را به فراگيري معارف10 گانه توحيدي، عبادي، اخلاقي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، حكومتي، قضائي و جهادي امري ضروري عنوان كرد.

حضرت آیت اله العظمی نوری همدانی همچنین با اشاره به اينكه مردم قهرمان و شجاع استان كرمانشاه سوابق درخشاني در تاريخ انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس دارند، افزود: مردم استان كرمانشاه در دوران دفاع مقدس رشادت هايي را خلق كردند كه ياد و خاطره ي آن ايثار گريها همچنان در تاريخ و اذهان ما جاودان است./ب


برچسب ها: فقها ، جوامع ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.