وزير علوم تحقيقات و فناوري گفت: اين که دانشگاه ها بايد اصلاح شود به معني اسلامي کردن دانشگاه هاست و در غير اين صورت دردرازمدت همه چيز جامعه از دست مي رود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛کامران دانشجو در نشست رؤساي دانشگاه هاي سراسر کشور افزود: سؤال اصلي اين است که دانشگاه اسلامي کدام است و کسي نمي تواند مدعي شود که اسلام کپي برداري شده از غرب اسلامي است.

وي گفت: دانشگاه اسلامي بايد منطبق بر جهان بيني اسلامي باشد يعني اين که دانش را ابزاري براي رسيدن به حقيقت بدانيم.

دانشجو افزود: بايد استاداني در دانشگاه باشند که عالم به دانش روز و معتقد به جهان بيني اسلامي باشند و اگر کسي سکولاريسم و ضددين بودن را ترويج کرد بايد جلوي آن را گرفت.

وي در پاسخ به مسائل مطرح شده رؤساي دانشگاه ها گفت: از ايجاد شعب دانشگاه الزهرا در سراسر کشور و نيز ايجاد دانشگاه هاي تک جنسيتي پسرانه استقبال مي کنيم و اين کار را انجام مي دهيم.

وزير علوم تحقيقات و فناوري از ايجاد هشت دانشکده اقماري دخترانه جديد در شهرهاي کشور خبر داد و افزود: ايجاد اين دانشکده ها خواست مردم است البته برخي ها مخالفت هايي داشتند و ايجاد دانشگاه هاي تک جنسيتي را معادل کفر مي دانستند.

دانشجو تصريح کرد: برخي رسانه هاي داخلي هم در اين قضيه دنباله روي رسانه هاي غربي بودند ولي ما فقط در فضايي حرکت مي کنيم که دين مبين اسلام ترسيم کرده است و دينمان را از مراجع خود مي گيريم نه از هر کسي.

وي در ادامه گفت: افزايش ظرفيت تحصيلات تکميلي بدون کاهش کيفيت، از سياست هاي کلان ماست و اين کار را هم انجام داده ايم به گونه اي که از ابتداي امسال هزار مقاله توليد کرده ايم و اينها حاصل تلاش دانشجويان تحصيلات تکميلي است.

دانشجو افزود: با همين امکانات موجود مي توانيم تا30 هزار دانشجوي دکتري بگيريم و فقط بايد زنجيرهاي بيهوده را از دست و پاي خود باز کنيم.

وي گفت: اگر تعداد دانشجوي دکتري افزايش يابد توليد علم و مشخصا توليد علم جهت دار نيز افزايش مي يابد.

وزير علوم تحقيقات و فناوري افزود: تعداد رشته هاي دکتري تخصصي از هزار و 43 رشته در سال 88 به دو هزار و 244 رشته و تعداد دانشجويان دکتري تخصصي نيز از 35 هزار دانشجو به 48 هزار نفر رسيده است.

دانشجو همچنين بر لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت و حوزه کاربرد تاکيد کرد و گفت: اين موضوع را پيگيري کرده ايم و اين جهش در دانشگاه ها ملموس است.

وي افزود: هم اکنون در نانو و هوافضا در رده هاي بالاي علمي حرکت و تدريس مي کنيم و در اين زمينه کسي نمي تواند ما را تحريم کند./ع
برچسب ها: وزیر علوم ، اسلامی ، دانش ، روسا ، شعب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار