مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه گفت: 89 درصد مدارس کشور به صورت تک نوبتی اداره می‌شوند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید محسن حسینی ارسنجانی در حاشیه برگزاری مانور بازگشایی مدارس در اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های ما به گونه‌ای در نظام آموزشی جدید تدوین و طراحی شده است تا تک نوبتی شدن مدارس را به 100 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه تحصیل در نوبت صبح فواید بسیار زیادی دارد، افزود: تمام علما و محققان بر این باورند که تحصیل دانش‌آموزان در نوبت صبح از یک شرایط مطلوب‌تری برخوردار است و کارایی دانش‌آموز و معلم نیز بسیار بالاتر است.

استقرار نظام جدید آموزشی پاسخی به تمام خواسته‌های معلمان دانش‌آموزان و اولیا

حسینی در ادامه با بیان اینکه استقرار نظام جدید آموزشی یک تدبیر شایسته در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: ما برای استقرار نظام جدید آموزشی در قالب پروژه مهر کمیته‌هایی را تدارک دیدیم و بیش از سه ماه است که برای اجرای نظام جدید آموزشی فعالیت و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه بیان داشت: در ایام تابستان مدیران در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در مدارس حاضر می‌شدند ولی تابستان امسال سعی شد با هدف راهنمایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مدیران مدارس تمام شیفت در مدرسه حاضر بوده و کارهای ضروری در استقرار نظام جدید آموزشی را انجام دهند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش و معاونین نیز از طریق صدا و سیما و رسانه‌های دیگر اطلاع‌رسانی خوبی را در ماه‌های گذشته انجام دادند به طوری که تمام شرایط و فضا مهیای اجرای نظام جدید آموزشی و 3-3-6 است.

این مسئول بیان داشت: امروز نیز در استان اردبیل با برگزاری مانور بازگشایی مدارس بخشی از توانمندی‌های خود را نشان دادیم و در تلاش هستیم در 10 روز باقی‌مانده نیز معایب و مشکلات احتمالی را برطرف کرده و با آمادگی کامل مهر آرام و روانی را آغاز کنیم.

حسینی یکی از ویژگی‌های نظام جدید آموزشی را پاسخگویی به تمام نیازمندی معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: در ایام تابستان برای معلمان پایه ششم و دوم ابتدایی بر اساس نیازهای آموزشی دوره‌هایی را برگزار کردیم و در کنار آن بحث هوشمند سازی مدارس و همچنین توجه به کیفیت آموزشی و تنوع بخشی به فعالیت‌های آموزشی را مد نظر قرار دادیم.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه تصریح کرد: در استقرار نظام آموزشی جدید وزیر پر تلاش هر 15 روز یک بار با مدیران کل استان‌ها و هر یک ماه با معاونین آموزشی و پرورشی جلساتی را برگزار کرده تا نقص‌های احتمالی در استقرار نظام جدید آموزشی برطرف شود.

این مسئول در پایان اظهار داشت: سازماندهی نیروها، کلاس‌های درس و برنامه‌های آموزشی به شکل مطلوب انجام شده و ما از ابتدای مهر ماه با کمترین مشکل تحصیل را آغاز می‌کنیم./ج1

برچسب ها: اردبیل ، نظام ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.