رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام با اشاره به آغاز فعاليت بازرسان نامحسوس در سطح معابر و جاده هاي اين استان گفت:چشم هاي نامحسوس در طول شبانه روز ناظر بر رفتار رانندگان خواهد بود.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛  سرهنگ "محمد رسولي" گفت:بازرسان نامحسوس در اجراي تبصره 3 ماده 2 قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي از بين خود مردم انتخاب شده اند.
 
وي اضافه کرد: اين بازرسان به صورت نامحسوس نسبت به ثبت تخلفات حادثه سازي چون سرعت و سبقت غير مجاز، عبور از چراغ قرمز،عدم استفاده از کلاه و کمربند ايمني و... اقدام و با پليس همکاري مي کنند.
 
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام خاطر نشان کرد:بازرسان نامحسوس از بين داوطلبان مورد اطمينان و آموزش ديده كه داراي مدرك تحصيلي كارشناسي هستند انتخاب و حكم ويژه وكارت شناسايي براي آن ها صادر شده است كه اين افراد وظيفه نظارت غير محسوس بر چگونگي اجراي قوانين ومقررات رانندگي را در معابر دورن وبرون شهري به عهده دارند.
 
سرهنگ رسولي عنوان داشت: كاهش معضلات ترافيكي و همچنين حفظ سرمايه گرانبها و گوهر ارزشمند عمر از مهمترين فوايد اجراي طرح كنترل نامحسوس ترافيك است.
 
وي جذب و بكار گيري بازرسان نامحسوس كنترل ترافيك، توسعه و ارتقاء انضباط اجتماعي ،فرهنگ صحيح رانندگي و ايمني ترافيك و بوجود آوردن فضاي نا امن براي متخلفاني كه دور از چشم پليس مقررات رانندگي را نقض مي نمايند را از جمله اهداف اين طرح خواند.
 
اين مقام مسئول اظهار داشت: بازرسان منتخب كنترل نامحسوس ترافيك در اجراي اين طرح بدون عكس العمل آشكار به هنگام تردد در معابر چنانچه شاهد تخلف رانندگي افراد باشند مشخصات وسيله نقليه ، زمان، مكان و نوع تخلف راننده را در دفترچه هاي مخصوص يادداشت و جهت اقدام قانوني در اختيار ماموران قرار خواهند داد.
 
سرهنگ" رسولي" در پايان با تاکيد بر اينکه چشمهاي نامحسوس بازرسان راهنمايي و رانندگي در هر زمان و  مكاني نظاره گر رفتار رانندگان است ، از مردم خواست به جهت حفظ سلامتي خود، قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را جدي گرفته و با اجتناب از هرگونه تخلف حادثه ساز آرامش ، آسايش و ايمني خاطر را براي خود و ديگران به ارمغان بياورند.
برچسب ها: چشم ، شبانه ، رانندگان ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار