همراه داشتن کارت مخصوص برای افراد دارنده پيس میکر یا ضربان ساز به طور همیشگی لازم است.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بعد از انجام عمل جراحی و کار گذاشتن ضربان ساز کارت پلاستیکی مخصوص برای دارنده ضربان ساز تهیه و ارسال می شود که نام مشخصات دارنده آن و همچنین مشخصات ضربان ساز در آن قید شده است.

 وی تصریح کرد: لازم است این گونه افراد همیشه این کارت را به همراه خود داشته باشند تا در صورت بروز حادثه این کارت اطرافیان را مطلع می سازد که مصدوم دارای ضربان ساز بوده و به هنگام مراجعه به بیمارستان و انجام خدمات درمانی مشمول مراقبت و توجه مخصوص به خود باشد.

این متخصص متذکر شد: کارت مخصوصپیس میکر در پروازهای هوایی و به هنگام چک و بررسی مسافران و عبور از محل های کنترل فلزیاب و همچنین در اماکن شلوغ در انجام اموری که مراجعه کنندگان مدت طولانی در انتظار نوبت هستند مسئولین و متصدیان مربوطه را مقید به رعایت حال دارنده ضربان ساز خواهد نمود.

وی در پایان توصیه کرد: افراد دارنده ضربان ساز باید احتیاط کنند پيس میکر خود را از ضربات مستقیم حفظ کرده و از و از وارد شدن تحریکات الکترونیکی بر آن خود داری کرده و همچنین نزدیک وسایل یا مدارهای انتقال برق فشار قوی نشوند./ح
برچسب ها: ضربان ساز ، کارت ، پیس میکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار