"سيف الله صافي" فرمانده نيروهاي پليس افغانستان در مراسمي رسمي که در زندان بگرام برگزار شد اعلام کرد: "امروز سه 3182 زنداني به پليس تحويل داده شدند".

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از خبرگزاري فرانسه، آمريکا مسئوليت بيش از 3000  زنداني زندان بگرام زندان را که به ويژه مظنونان طالبان و القاعده هستند، به مقامات افغان تحويل داد.
اين زندان که در کنار پايگاه هوايي بزرگ بگرام در حدود شصت کيلومتري شمال کابل واقع است و مظنونان طالبان و القاعده در آن نگهداري مي شوند از ده سال پيش براي بسياري از افغان‌ها به نماد اشغالگري آمريکا تبديل شد.
اين زندان همچنين از ماه ها پيش موضوع مذاکرات بين آمريکا و دولت افغانستان بود.
اوايل ژانويه، در شرايطي که مذاکرات اوليه بين طالبان و آمريکا برگزار مي شد، مذاکراتي که کابل به آن دعوت نشده بود، حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان واگذاري کامل مسئوليت اين زندان را در مهلتي يک ماهه به مقامات افغان خواستار شد.
توافقي در نهايت نه مارس اعلام شد که بر اساس آن مقامات آمريکا مي بايست زندانيان بگرام را تا ده سپتامبر به دولت افغانستان تحويل مي دادند.
 تحويل زندان بگرام به مرور زمان به يکي از شرط هاي کابل براي امضاي توافقنامه مشارکت راهبردي دراز مدت بين آمريکا و افغانستان تبديل شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار