اين روزها زير پوسته خوش رنگ ادب كه به واسطه شعر و نثر فارسي قدمتي به اندازه چندين هزار سال پيدا كرده رگهايي همچون نهادها و سازمان هاي فرهنگي به امر تقويت مويرگي مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران-اين روزها زير پوسته خوش رنگ ادب كه به واسطه شعر و نثر فارسي قدمتي به اندازه چندين هزار سال پيدا كرده و به مرور زمان تكامل يافته، رگهايي همچون نهادها و سازمانهاي فرهنگي آنچنان به امر تقويت مويرگي مشغول هستند كه گويا از آغاز پيدايش بشر ادبيات را آنها تغذيه كردند.
البته اين سازمان ها و نهادها در حال حاضر آنچنان به برگزاري جشنواره هاي ادبي متعدد و رنگارنگ پرداخته اند كه گاه به نظر مي‌رسد از مشكلات ديگر وارده بر ادبيات اين مزر و بوم غافل شده اند.
در اين ميان مي‌توان از نهادهاي خانه كتاب و حوزه هنري نام برد كه اينك دست به برگزاري جشنواره ها و جوايز ادبي چون جايزه جلال آل احمد، جوايز كتاب فصل و كتاب سال، جايزه هشت ، جايزه طنز مكتوب، و ساير جوايز مرتبط با جوزه ادب پرداخته اند اما با نگاهي عميق مي‌فهميم كه آنها نيز آنچنان كه ما فكر كرده ايم از ابعاد ديگر ادبيات دور نيفتاده اند.
ادبيات امروز كشور درست است كه تا اندازه اي از زهر گراني و تورم كاغذ مسموم شده اما هنوز به مدد ياري انجمن هايي چون انجمن قلم و حمايت نهادهاي ادبي از فعاليت ناشران گام برداشته و در چارچوب قوانين حاكم بر كار حرفه اي ناشران كشور هر روزه شاهد جريان يافتن خوني تازه در كالبد پوياي خود است.
اين ادبيات هر روز در حال نو شدن بوده و به واسطه انعطاف پذيري خود زمينه هاي مناسبي را براي رشد و شكوفايي قالب هاي ادبي به روز شده كشور و جهان فراهم مي‌كند./ي2
نسرين خداياري.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار