مديرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی گفت: جشن‌های زيرسايه خورشيد برای نخستين‌باردر سطح جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، محمدجواد محمدزاده مقدم با بيان اين كه اين جشن‌ها در دهه كرامت رضوي امسال در 22 استان و100 شهر برگزار مي‌شود، اظهار کرد: امسال نخستين سالي است كه اين برنامه‌ها در گستره ملي و بين‌المللي با قوت و همكاري نهادهايي از جمله وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جامعه‌المصطفي و حزب‌الله لبنان و نهادهاي مردمي همسو با اين حركت فرهنگي در 13 شهر از كشورهاي خارجي از جمله برلين، هامبورگ، بيروت، دهلي‌نو، كاظمين و.... به صورت رسمي و با حضور مبلغان مذهبي برگزار خواهد شد.

محمد زاده مقدم تصريح كرد: همچنين امسال براي نخستين‌‌بار در سه استان از كردستان، لرستان و هرمزگان جشن‌هاي ياد شده برگزار خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: جشن‌هاي سراسري زير سايه خورشيد براي پنجمين سال متوالي با توجه به رهنمودهاي توليت آستان قدس رضوي مبني بر برگزاري جشن‌ها با مشاركت عموم مردم، توسط موسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي در سراسر كشور برگزار مي‌شود و در سال جاري اين برنامه‌ها با همراهي 15 نهاد ملي برگزار خواهد شد.

مديرعامل موسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي هدف كلي از برگزاري اين جشن‌ها را فرهنگ‌سازی، شادابی ملی و زمینه‌سازی گسترش و نشر ارادت و محبت به آستان ائمه اطهار(ع) و معارف ناب الهي در سنت و سیره رضوی بيان كرد و خاطر نشان كرد: مشارکت‌های ملی، ترغیب و حمایت از حرکت‌های مردمي و با نگاهي ویژه به موضوع بیداری اسلامی با تاکید بر الگوی مکتب ولایت و امامت به عنوان تنها راه حل مشکلات جامعه بشری است.

محمد زاده مقدم با بيان اينكه ايام برگزاري دهه كرامت رضوي با هفته دفاع مقدس مقارن شده است، تصريح كرد: به اين مناسبت كتاب شهدا و امام رضا(ع) را در 20 هزار نسخه، نرم افزار زير سايه خورشيد، هفت كارت پستال نفيس، كتاب‌هايي به زبان بومي و محلي و... براي جشن‌هاي داخل و خارج از كشور طراحي شده است تا ميان عموم شركت‌كنندگان توزيع شود.

وی اظهار کرد: در جشن‌هاي زير سايه‌ي خورشيد مبلغان مذهبي با هر تيم اعزام مي‌شوند تا اين جشن‌ها با كيفيت بيشتري برگزار شود.

موسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي در سال 1376 به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و فعالیت‌های فرهنگی تربیتی ویژه جوانان و پژوهش‌های اجتماعی تأسیس شد و به صورت هیأت مدیره‌ای و از محل موقوفات و اعتبارات آستان قدس رضوی اداره مي‌شود/س 

برچسب ها: جشن ، زیرسایه ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.