قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: گردشگران داخلی و خارجی از شکارگاه‌های معروف و مناطق حفاظت‌شده آذربایجان غربی بازدید به عمل آورند.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: یکی از معروف‌ترین مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی این استان پارک ملی دریاچه ارومیه است که محل استراحت،‌ پی‌ریزی، تخم‌گذاری و پرورش جوجه انواع پرندگان بومی و مهاجر همچون فلامینگو، پلیکان، نوک قاشقی و ... است.

وی با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: امیدواریم باران رحمت الهی نازل شده و این دریاچه زیبا و نگین آذربایجان غربی به دوران اوج زیبایی و عظمت خود برگردد زیرا مردم به این دریاچه دلبستگی عجیبی دارند.

امامی به وجود انواع شکارگاه‌ در این خطه اشاره کرد و گفت: در پارک ملی دریاچه ارومیه جاندارانی نظیر قوچ، میش، گوزن زرد ایرانی، پلیکان، فلامینگو و پرندگان بومی و همچنین در منطقه حفاظت شده مراکان قوچ، میش، پلنگ، مار، موش و سنجاب در منطقه حفاظت شده آغ‌گل نیز قوچ، میش، کل، بز و روباه وجود داشته و در شکارگاه‌های جنوب و مرکز استان قوچ، میش، خرگوش، گرگ، فلامینگو و .. دیده شده است.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: عمده‌ترین تفرجگاه‌های استان که همواره مورد بازدید و گذران اوقات فراغت مردم و سایر گردشگران می‌باشد عبارتند از تفرجگاه بند در حومه ارومیه، دریاچه مارمیشو، دره شهدا، پیست اسکی خوشاکو، تفرجگاه نازلو، سواحل دریاچه ارومیه از جمله کاظم‌داشی، باری، رشکان و بندر گلمانخانه از مهم‌ترین مناطق گردشگری استان محسوب می‌شود./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.