یک کارشناس حقوقی با اشاره به آزادی زندان معسر گفت: در صورتیکه زندانیان مالی در کنار زندانیان جرایم دیگر قرار بگیرند، زمینه توسعه جرایم در میان افراد جامعه رشد می‌یابد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی طباطبائی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره آزادی زندانیان معسر اظهار داشت: مدتهاست که موضوع آزادی زندانیان معسر در قوه قضاییه مطرح است و اکنون کارشناسان دستگاه قضا توانستند با یافتن راهکارهای قانونی برای آزادی این زندانیان، زمینه آزادی 4 هزار معسر را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به دلیل ناتوانی مالی در زندان به سر می‌برند که باید بر اساس شرع و قانون از زندان آزاد شوند تا بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند، از همین رو با تصمیم شایسته دستگاه قضا و صدور ابلاغیه جدید آزادی زندانیان معسر، آزادی این زندانیان فراهم شد.

حجت‌الاسلام طباطبائی‌نژاد خاطرنشان کرد: زمانیکه زندانیان مالی در کنار زندانیان جرایم دیگر قرار می‌گیرند زمینه توسعه جرایم در میان افراد جامعه رشد می‌یابد و قوه قضاییه با این تصمیم توانست از این آسیب جلوگیری کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: قوه قضاییه باید در مرحله بعدی اقدامات خود در خصوص کلاهبرداران مالی تعیین تکلیف کند و زمینه توسعه این جرم در جامعه را متوقف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زندان ، معسر ، قضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار