مستند "زخمي" به كارگرداني و نويسندگي تقريب سعده در بخش بين الملل جشنواره مقاومت به نمايش در مي آيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امسال در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و  دفاع مقدس در بخش بین‌الملل سه بخش  فیلم‌های داستانی، فیلم‌های مستند  و فیلم‌های بخش عماد مغنیه را به نمایش درمی‌آید که در این بخش به معرفی فیلم "زخمی" به کارگردانی و نویسندگی تقریب سعده محصول مشترک کشور کانادا و فلسطین می پردازیم.
این مستند ما را به زمان جنگ اسرائیل در غزه سال 2009 می برد که عملیات فرقان نام داشت.
در این فیلم آوارگی و ویرانی کودکان و مدرسه هایشان که مورد حمله قرار گرفته بود را نشان می دهد. 5خواهر زمانی که خواب بودند کشته شدند و 3 بچه هدف اصابت دو موشک اف 16 قرار گرفتند. و این در حالی بود که آنها در حال خارج شدن از گاراژ بودند. خانواده های آنها درباره خاطرات کودکانشان و رویاهایشان که قبل از این جنگ طراحی شده داشتند صحبت می کنند و اینکه چگونه ادامه زندگی بدون حضور فرزندانشان برایشان سخت و دشوار است. علیرغم این تراژدی آنها ایمان دارند که هنوز امید به وجود راه حل احساس می شود تا اینکه بخواهند مردم بیگناه را بکشند.
تقریب سعده با تاسیس شرکت خود به نام Ram Production در کویت کار می کند. او مطالعات خود در اردن را زمانی که در زادگاه خود رام الله ادامه داد. در حال حاضر به عنوان یک ژورنالیست کار می کند و بیش از 14 سال است که در امان رام و تورنتو زندگی می کند. تمرکز اصلی او در حرفه اش روی درگیری اسراییل و فلسطین و مسائل خاورمیانه است. سعده فوق لیسانس علوم سیاسی اجتماعی دارد و ژورنالیسم را در دانشکده شریدان کانادا تحصیل کرده است.
گفتنی است که دوازدهمین جشنواره  بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از سوم تا هفتم مهرماه سال جاری در شهر کرمان و همزمان درنه کشور جهان برگزار می‌شود./ي2
برچسب ها: مستند ، غزه ، زخمی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار