اهالي نوار غزه در اعتراض به بيکاري و محاصره اي که رژيم اشغالگر اسرائيل عليه اين منطقه اعمال کرده است تظاهرات کردند. اين در حاليست که مسئولان در نوار غزه محاصره را علت اوضاع به وجود آمده در اين منطقه و افزايش فقر مي دانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ، شماري از اهالي نوار غزه در اعتراض به نبود فرصت هاي شغلي و وخامت اوضاع معيشتي خود تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات با سردادن شعارهايي خواستار ايجاد فرصت هاي شغلي براي فارغ التحصيلان دانشگاه ها شدند و پلاکاردهايي در دست داشتند که روي آنها نوشته شده بود «از کشورهاي کمک کننده مي خواهيم به تعهدات خود عمل کنند».
عماد عيد خبرنگار اين شبکه در غزه در گزارشي در اين باره با اشاره به اعتراض تظاهرکنندگان به سياست هاي کشورهاي کمک کننده و آژانس امداد و اشتغال پناهندگان فلسطين «آنروا» افزود:
يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت: من درخواست کار به اينجا آمده ام. من از سال دو هزار و دو تا کنون دو بار حقوق بيکاري دريافت کرده ام.
ديگر شرکت کننده در اين تظاهرات با اشاره به اين که من چند فرزند دارم که همه آنها فارغ التحصيل شده اند و هيچ فرصت شغلي براي آنها وجود ندارد گفت: ما پناهنده هستيم و آنروا ملزم است فرصت شغلي براي اين افراد ايجاد کند. مردم فلسطين با مشکل محاصره و مشکلات ديگر مواجه اند. مردم فلسطين در اين شرايط دشوار چگونه زندگي کنند.
يکي از تظاهرکنندگان گفت: اين تجمع اعتراض آميز را فارغ التحصيلان بي کار در نوار غزه برگزار کرده اند و خواستار پايان يافتن ظلم و ستمي اند که عليه آنها اعمال مي شود.
در ادامه آمده است: هر چند مسئولان در غزه تاکيد مي کنند اوضاع در اين منطقه به کلي با کرانه باختري تفاوت دارد و اعتراضات بايد عليه رژيم اشغالگر باشد اما برخي از گروه ها معتقدند فلسطينيان مشکلات مشترکي دارند هر چند که ممکن است اين مشکلات علل متفاوتي داشته باشند.
طلال ابوظريفه از رهبران جبهه دموکراتيک گفت: نوار غزه با بحران برق، آب، بيکاري روبروست. بيش از سي هزار فارغ التحصيل بي کار در اين منطقه وجود دارد که چيزي براي گذران زندگي خود ندارند و همه درها به روي آنها بسته شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار