وقوع انفجارهاي ديروز در عراق همزمان با صدور حکم اعدام معاون فراري رئيس جمهور اين کشور پرسش هاي زيادي را در خصوص ارتباط مسئله معاون رئيس جمهور با انفجارها در اين کشور به وجود آورده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار،  انفجارهاي ديروز در عراق با اعلام حکم اعدام طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور اين کشور همراه بود که دادگاه کيفري عراق آن را به صورت غيابي صادر کرد. 

دادگاه پس از محکوم کردن الهاشمي به دست داشتن در اقدامات تروريستي اين حکم را صادر کرد. 

علي بدوي گزارشگر اين شبکه در گزارشي با اشاره به حکم اعدام با چوبه دار که عليه طارق الهاشمي صادر شده است به فرار وي و امتناع از معرفي کردن خود به دستگاه قضايي عراق اشاره کرد و افزود: حکمي که دادگاه مرکزي عراق صادر کرده است علاوه بر طارق الهاشمي، مدير دفتر و داماد وي را نيز در بر مي گيرد. 

يکي از شهروندان عراقي در واکنش به حکم صادره مي گويد: دادگاه عراق اين حکم را به صورت مستقل صادر کرده است و هيچ مرجع رسمي داخلي يا خارجي در اين امر دخالتي نداشته است. دستگاه قضايي عراق مستقل است. 

در ادامه گزارش آمده است: مسئله طارق الهاشمي و پيامدهاي آن عراق را به مشکلات سياسي و امنيتي روبرو کرد به گونه اي که مردم عراق با هرگونه تحول جديدي که در خصوص مسئله طارق الهاشمي روي مي دهد منتظر وقوع انفجارهاي جديدي در اين کشور بخصوص در بازارها و مراکز مدني هستند. 

در پايان گزارش آمده است: اکنون و پس از صدور حکم اعدام طارق الهاشمي اين پرسش مطرح مي شود که مسئله طارق الهاشمي و انفجارهايي که در عراق روي مي دهد واقعا چه ارتباطي با هم دارند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار