ديده بان حقوق بشر مستقر در نيويورک با انتشار بيانيه اي اعلام کرد صدها کودک از کشورهاي مختلف از جمله سريلانکا ، افغانستان و ميانمار با خطر بازداشت و بدرفتاري در بازداشتگاه مواجه هستند و هيچ دسترسي به امکانات مناسب يا آموزش در اندونزي ندارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه  ، ديده بان حقوق بشر روز دوشنبه از اندونزي و استراليا خواست اقدامات موثري را براي حفاظت از کودکان پناهجو اتخاذ کنند.

"زما کورسن نف" مسئول بخش حقوق کودکان گروه ديده بان حقوق بشر در اين گزارش اعلام کرد دولت اندونزي نتوانسته است فرصت هاي مناسبي براي دستيابي اين کودکان يا خانواده هاي آنها به وضعيت پناهندگي قانوني فراهم آورد و بسياري از اين کودکان به دليل آنکه هيچ گزينه خوبي پيش رو ندارند راه سفرهاي دشوار و خطرناک را در پيش مي گيرند.
وي گفت:« اين کودکان به دليل جنگ يا خطر پيگرد قانوني نمي توانند به خانه هاي خود بازگردند و از آنجا که دولت اندونزي نيازهاي اساسي آنها را برآورده يا به وضعيت پناهجويي قانوني آنها رسيدگي نمي کند ، آنها در اين کشور نيز نمي توانند بمانند.»
وي افزود کودکان مهاجر بدون همراه تلاش مي کنند از اندونزي خود را به استراليا برسانند و اغلب هم با وضعيتي مواجه مي شوند که سلامت جسمي آنها به مخاطره مي افتد.
 استراليا همواره با موج پناهجوياني مواجه است که با قايق خود را به ويژه از اندونزي به اين کشور مي رسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار