مدیر عامل تاکسیرانی شهر تهران گفت: مهمترین عامل تصادفات در جاده ها برون شهری بر اثر بی دقتی در صنعت خودرو سازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمدی بافنده صبح امروز 20شهریور  در جمع خبرنگاران با اشاره به فرهنگ تولید خودرو در کشور گفت: متاسفانه ما هنوز از نظر فرهنگ و تولید خودرو سازی عقب هستیم و همیشه علت تصادفات را در راننده می بینیم در صورتی که بیشتر تصادفات در خارج جاده ها و برون شهری بر اثر بی دقتی در صنعت خودرو است.

وی ادامه داد: 400 هزار تاکسی در شهر تهران فعالیت می کنند هر 10 سال یک خودرو جایگزین آن می شود که در جمع حدود 40 هزار خودرو است.

بافنده خاطر نشان کرد: 17 هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که امیدواریم این تاکسی ها به زودی نو شوند الان 6 ماه از سال گذشته و متاسفانه هنوز اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

همچنین در ادامه رضوی مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو افزود: هشدارهای ایمنی لازم از نظر خودروها و همچنین آلایندگی آن مورد بررسی قرار گرفته در مورد رفع سالیانه حدود 20 هزار کشته در سوانح هستیم.

وی در ادامه گفت: 90 آلایندگی توسط منابع متحرک (خودرو) داریم که با اقدامات قانونی که در راهنمایی و رانندگی اعلام شده که هیچ خودرویی بدون داشتن معاینه فنی حق تردد داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تا چند روز آینده یک میلیون دانش آموز به مدرسه می روند و شاید دغدغه بسیاری از والدین تردد آنها می باشد. 16 هزار سرویس مدارس دانش آموزان را تردد می کنند که یک چهارم حوادث متاسفانه در نزدیک آن اتفاق می افتد که با تدابیر اندیشیده شده درصدد رفع و ایمن سازی آن هستیم.

در ادامه مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مشکلات و نارسایی هایی در حوزه حمل و نقل وجود دارد که به دنبال رفع آن و همچنین رسیدن به یک جامعه ایمن هستیم.

وی ادامه داد: ظرفیت سرویس مدارس نباید بیش از 10 سرنشین باشد.
طلایی در ادامه افزود: در بحث معاینه فنی خودرو اگر در هر محله مراکزی برای معاینه فنی خودرو وجود داشته باشد امکان دسترسی شهروندان به مراتب راحت تر است./ل
برچسب ها: بافنده ، خودرو ، آلایندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار