يك كارشناس سياست خارجي گفت:ديکتاتورهاي منطقه در امواج بيداري اسلامي غرق خواهند شد،چرا که همه روزه شاهد گسترش اعتراض‌هاي مردمي در اين کشورها بخصوص اردن و بحرين هستيم.

محمد بهاري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعتراضات مردم اردن گفت:‌ دولت اردن با اعمال فشار به مخالفان و در مواقعي با تهديد رهبران جنبش انقلابي تلاش دارد تا از ميزان موج اعتراضات در كشور خود بكاهد،لذاهمه روزه شاهد گسترش اعتراض‌هاي مردمي در اين کشورها بخصوص اردن و بحرين هستيم.

وي افزود: پادشاه و دولت اردن برای راضی کردن مردم با وعده‌هايي مبني بر اصلاحات سياسي سعي دارند تا بتوانند جلوي موج خروشان ملت خود را بگيرند اما بی توجهی آنها به خواسته‌های مردم باعث دامنه دار شدن و گسترش اعتراضات شده است.

بهاري در ادامه تصريح کرد:‌مردم اردن خواستار اصلاحات سياسي و اقتصادي در کشور خود بوده،اما مقامات اين کشور مخالف سرسخت اصلاحات بوده و به سركوب معترضین پرداخته،لذا نظاميان در اين کشور با هر گونه مخالفت با دولت به شدت برخورد کرده و به دستگيري آنها اقدام کرده است.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پایان خاطرنشان كرد:جوامع بين‌المللي و دولت‌هایی كه داعيه حقوق بشر و حمايت از دموكراسي را دارند،در برابر جنايات فجيعی که در بحرين و ديگر کشورها اتفاف مي‌افتد سکوت کرده و واکنشی به کشتار مسلمانان بی‌گناه نشان نمی‌دهند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار