يک حقوقدان گفت: اصلاح قانون انتخابات از بسياري از آفت‌هايي که در انتخابات به آن دچار مي‌شويم جلوگيري مي‌کند.

غلامرضا عرب گري  در گفتگو با خبرنگارحقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه قانون انتخابات بايد اصلاح شود، اظهارداشت: عدم استحکام قانون انتخابات زمينه بروز بعضي مشکلات را فراهم مي‌کند، که در تمامي ابعاد و موضوعات ‌‌‌انتخابات، بايد فکري اساسي شود.

اين حقوقدان ادامه داد: بايد از نظر حقوقي و قانوني اصلاحاتي در زمينه سنجش و بررسي کانديداها و بحث نظارتي و تبليغات انتخاباتي و جذب منابع  و تخلفات صورت گيرد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت بازنگري در قانون انتخابات افزود: اين بازنگري در قانون انتخابات بايد به صورت کارشناسي و با استفاده از نظر طيف‌هاي مختلف فکري اتفاق افتد تا بتوانيم به يک قانون جامع  دسترسي پيدا کنيم.

عرب گري تصريح کرد:  اگر به صورت جداگانه و مجزا به قانون انتخابات رسيدگي کنيم به طور قطع و يقين نمي‌توانيم به نتيجه مطلوب و اهدافي که مد نظر است، دست پيدا کنيم.
    
اين حقوقدان با اشاره به سوء استفاده برخي از کانديداها از منابع دولتي در راستاي کار تبليغاتي خود خاطرنشان کرد: سواستفاده برخي از کانديداها از منابع دولتي علاوه بر بحث انتخابات در تمامي زمينه ها از لحاظ حقوقي خلاف قانون محسوب مي شود و بايد با عملکرد اينگونه افراد برخورد شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوق ، قانون ، کاندیدا ، خلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار