کانی سیا»، «محوطه سامله»، «تپه شانه علی»، «غار جامیشان» و «غار مر حاجی» ثبت ملی شدند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه اکرم طهماسبی، مسئول ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ، در این خصوص اظهار داشت: نشست شورای سیاستگذاری ثبت آثار ملی کشور از روز گذشته در استان البرز برگزار شده که در این نشست پرونده آثار مختلفی که از سراسر کشور برای ثبت ملی شدن آمده اند، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: استان کرمانشاه نیز در این نشست با ارائه پرونده شش اثر شامل؛ پنج اثر در حوزه میراث تاریخی و طبیعی و یک پرونده گیوه بافی در حوزه میراث معنوی در این نشست حضور یافته است.

طهماسبی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به کامل بودن پرونده های ثبتی استان، پنج اثر طبیعی و تاریخی استان کرمانشاه در این همایش با تایید شورای سیاستگذاری ثبت آثار ملی کشور به لیست میراث ملی استان افزوده شدند.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: کانی سیا در ثلاث باباجانی، محوطه سامله در ثلاث باباجانی، تپه شانه علی در ماهیدشت، غار جامیشان در سنقر و کلیایی و غار مر حاجی در صحنه جزء آثار طبیعی و تاریخی استان هستند که به ثبت ملی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده گیوه بافی استان نیز برای اضافه شدن به لیست میراث معنوی کشور، فردا مورد بررسی کارشناسان شورای سیاستگذاری ثبت آثار ملی کشور قرار می گیرد./ع


برچسب ها: اثر ، طبیعی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.