رییس دانشكده پزشكی اهواز گفت: متقاضیان شركت در طرح ملی پزشك خانواده خوزستان هر چه سریع تر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'دكتر احمد رضا مهتدی' در جلسه پزشك خانواده اظهارداشت: افراد متقاضی شركت در طرح ملی پزشك خانواده می توانند با مراجعه به سامانه خدمات سلامت ایرانیان به نشانی www.fpqa.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام كنند.

وی افزود: اجرای طرح پزشك خانواده می تواند به ساماندهی امور درمان بیماران و كاهش هزینه های درمانی كمك كند.

مهتدی تصریح كرد: پزشك خانواده در نخستین سطح خدمات سلامت از سوی وزارت بهداشت تعریف شده و این طرح مسوولیت دارد كه خدمات سلامت را بدون تبعیض اقتصادی و یا اجتماعی در اختیار فرد، خانواده و جمعیت تحت پوشش قرار دهد.

رییس دانشكده پزشكی اهواز اجرای طرح پزشك خانواده را گامی در جهت اجرای عدالت در حوزه سلامت توصیف كرد و افزود: موضوع پزشك خانواده چندین سال است كه در رسانه ها و جمع های دانشگاهی و درمانی مطرح است و اجرای آن می تواند به ساماندهی امور درمان و كاهش هزینه های درمانی كمك كند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش دستورالعمل پزشك خانواده گفت: برنامه پزشك خانواده، بستری برای تحقق آرمان های سه گانه نظام سلامت یعنی پیشگیری، درمان و توانبخشی است.

مهتدی پزشك خانواده در برنامه وزارت بهداشت، مسوول رسیدگی به همه نیازهای سلامت افراد جامعه مانند مراقبت در همه مراحل زندگی، مراقبت در زمان ابتلا به بیماری حاد و مزمن و ارائه خدمات پیشگیری است./ع


برچسب ها: دانشکده ، متقاضی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.