خشم و نارضایتی یمنی ها از ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در اراضی یمن افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، دستگاه های امنیتی یمن در شهر عدن در جنوب این کشور سه گروه وابسته به سازمان القاعده را بازداشت کردند. براساس اظهارات یک مقام امنیتی یمن در میان این افراد شماری از اتباع کشورهای عربی حضور دارند و به دنبال حمله به تاسیسات حیاتی و ساختمان های دولتی یمن به ویژه فرودگاه و بندر بین المللی عدن بودند. از سوی دیگر مقابله دستگاه های امنیتی یمن با عناصر القاعده در حالی رخ می دهد که شمار زیادی از یمنی ها به دلیل اقدام هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در حمله به مراکز احتمالی وابسته به القاعده در یمن کشته و زخمی شده اند.

واکنش های مردمی و حقوقی به کشته شدن ده ها غیرنظامی یمن از سوی هواپیماهای آمریکا ادامه دارد. این هواپیماها در طول یک هفته بیش از 30 غیرنظامی یمنی را به قتل رساندند. صدها غیرنظامی یمنی از زمان آغاز این حملات کشته شده اند. سی و پنج هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به صورت روزانه بر فراز استان های یمن برای مقابله با عناصر القاعده پرواز می کنند. براساس قانون کنگره آمریکا ، این هواپیماها حق دارند به محض مشکوک شدن به حضور عناصر القاعده به این افراد حمله کنند.

حضور القاعده در مناطق مرکزی یمن افزایش یافته است چرا که این منطقه از موانع طبیعی زیادی برخوردارند. هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در حملات خود تفاوتی میان غیرنظامیان و عناصر القاعده قائل نمی شوند. یک گزارش اطلاعاتی آمریکا ، اخیر درباره تحولات روند جنگ با القاعده هشدار داده است به طوری که این گروه اردوگاههای جدیدی را در یمن احداث کرده است.

عبدالرحمن برمان فعال حقوقی یمنی گفت: آمریکا مسئولیت بسیاری از این حمله ها را برعهده گرفته است.

فعال سیاسی یمنی افزود: خواسته اصلی ما این است که نباید اجازه داد این هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا زنان و فرزندان ما را هدف قرار دهند.

از مسائل قابل توجه سیاسی این است که 25 نماینده کنگره آمریکا از جان برینان معاون امور مبارزه با تروریسم رئیس جمهور آمریکا درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور یمن انتقاد می کنند این در حالی است که وزیر کشور یمن با حضور در نشست پارلمان این کشور درباره توضیح دادن در خصوص این حملات و کشته شدن غیرنظامیان یمنی خودداری کرده است.
برچسب ها: یمن ، خشم ، هواپیما ، آمریکا ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار