شهردار دماوند گفت: چشمه اعلا یکی از مکان ‏های گردشگری و جذاب این شهر در بخش توریستی بوده که به علت نامطلوب بودن شرایط موجود این سایت نیازمند ساماندهی و بهسازی است.

مرتضی همتی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سایت گردشگری چشمه اعلای دماوند بهسازی و ساماندهی می ‏شود.

وی ادامه داد: این پروژه در سه فاز به اجرا می‏ رسد که فاز اول پروژه در دو بخش اجرای طرح سر در ورودی سایت و همچنین مسیر دسترسی به این مکان گردشگری است که به صورت سنگ فرش انجام می‏ شود.

همتی افزود: همچنین ایجاد یک مسیر پلکانی در وسط پیاده راه برای عبور نهر آب جانمایی شده که طراوت خاصی به حال و هوای سایت می ‏دهد.

شهردار دماوند اضافه کرد: در فاز دوم، مسیر های بالادستی پروژه به ویژه در قسمت شمالی سایت که در حال حاضر به صورت نا بسامان بوده، باغ راهی برای عبور پیاده‏ روها در آن تعبیه خواهد شد و در امتداد هر یک از مسیر ها نیز سکو هایی برای استراحت مسافران و گردشگران ایجاد می‏ شود.

وی تصریح کرد: فاز سوم پروژه به بخش ساماندهی محوطه اصلی و چشمه پرداخته خواهد شد.

همتی افزود: در فاز سوم این سایت مقرر شده است تا حوضچه ‏ای هشت ضلعی با داشتن فواره ‏ای در وسط آن احداث شود که با اتصال چهار مسیر آب به این حوزچه به طرح طراوت و شادابی خاصی خواهد داد.

شهردار دماوند بیان کرد: این مکان گردشگری سال ‏هاست به علت عدم مدیریت پایدار در راستای ساماندهی این مکان با مشکلاتی مواجه بود، به طوری که هر ساله بدون داشتن برنامه ‏ای اصولی با اجرای طرح ‏های متعدد و ناپایدار برای بهبود این مکان هزینه می ‏شد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح و نیز حفظ و حراست از آن، چشمه اعلا را تا مدت ‏ها با طراوت و شاداب نگاه خواهد داشت.

همتی تصریح کرد: در راستای مذاکرات این نهاد با مالکان مراتع و اراضی اطراف سایت، این محوطه وسیع‏ تر شده و اطراف چشمه ساماندهی می‏ شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.