نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، بهترین فرصت برای احقاق حقوق مردم فلسطین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
خالد قدومی، در حاشیه اولین نشست اتحاديه بين المللي نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، در شهركرد افزود: ایران، یكی از حامیان مستضعفین و مردم فلسطین است و این ریاست، باعث می شود از حقوق مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیستی دفاع شود.  

به گفته وی؛ در كنفرانس بزرگ جنبش عدم تعهد در تهران، دیدگاه های سخنرانان در باره مسأله فلسطین، نزدیك به هم بود و یك همگرایی مشهودی در این كنفرانس در مساله فلسطین ایجاد شد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران عدم تعهد، موجب می شود یك همسویی مطلوبی در بین كشورهای غیرمتعهد درباره مسأله فلسطین ایجاد شود.

به گفته وی؛ با ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، كشورهای محتلف نسبت به عضویت دایم فلسطین در سازمان ملل متحد، تأكید خواهند كرد.

قدومی یادآور شد: در طول چند دهه اخیر، جنبش عدم تعهد، اتحادیه عرب و كنفرانس كشورهای اسلامی به صورت كامل از حق مردم فلسطین دفاع نكردند.

وی گفت: در زمان كنونی كه ملت های آزاده بیدار شده اند و بیداری اسلامی در منطقه شكل گرفته است، سازمان های بین المللی باید برای دفاع از مردم فلسطین، تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: این سازمان ها اگر كار عملی انجام ندهند، مردم، آنها را از یاد خواهند برد.

به گفته وی؛ همه كشورهای اسلامی و عربی، باید از طریق این سازمان ها و نهادهای بین المللی بتوانند یک اتحاد بزرگ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی را در برابر اشغالگران ایجاد كنند.

خالد قدومی، درخصوص مسأله سوریه نیز گفت: سوریه، یكی از حامیان مردم فلسطین است و استقلال این كشور باید حفظ شود.

وی تصریح كرد: تروریست هایی كه از سوی كشورهای غربی حمایت می شوند، باید از ریختن خون مردم بی دفاع دست بردارند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران برای شركت در اولين نشست اعضاي اتحاديه بين المللي نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، به شهركرد سفر كرده بود.

اولين نشست اعضاي اتحاديه بين المللي نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، به مدت سه روز و با حضور 150 نفر از اعضای فعال داخلی و خارجی از 30 كشور، از پنج قاره جهان، در شهركرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.