عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس گفت: رئیس سازمان محیط زیست جهت ارائه راهکارهایی برای بهبود معضلات دریاچه ارومیه به کمیسیون کشاورزی دعوت می‌شود.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به کم‌کاری سازمان محیط زیست پیرامون دریاچه ارومیه، گفت: به‌طور حتم هم‌اکنون وضعیت این دریاچه در قیاس با زمان‌های قبل در وضعیت بسیار نامناسب و بحرانی قرار دارد و این موضوع ناشی از سیاسی کاری سازمان حفظ محیط زیست در رابطه با این دریاچه است.

وی در ادامه با انتقاد از بودجه اندکی که در اختیار این بخش از جاذبه گردشگری کشورمان قرار گرفته است، تصریح کرد: اختصاص اعتبارات محدود به این بخش و بی‌توجهی مسئولان جاذبه‌های گردشگری و اولویت قرار دادن موضوعات دیگری به‌ جز نجات دریاچه ارومیه به طور حتم تبعات ناگواری را به‌دنبال خواهد داشت.

 نماینده مردم مبارکه در مجلس با تأکید بر بارور سازی ابرها در جهت حل مشکل این دریاچه اظهار داشت: یکی از راههایی که به‌طور حتم بعد علمی و عملی برای خنثی سازی مشکل دریاچه ارومیه دارد بارورسازی ابرها است که در دنیا نیز امری مرسوم است.

ایرانپور در پایان خاطر نشان کرد: دعوت از رئیس سازمان محیط زیست از برنامه های کمیسیون کشاورزی است تا با ارائه راهکاری در جهت بهبود معضلات این دریاچه تصمیم گیری شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، ایرانپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار