معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرماندار فیروزکوه گفت: اولویت بندی در مقوله صنعت و اجرای آمایش صنعتی، هدایتگر شهرستان در دستیابی به اهداف رشد و توسعه است.

اسماعیل اسفندیار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اگر قرار است از تولید و اشتغال حمایت شود، قطعا بدون همکاری بانک ها محقق نمی شود و تا زمانی که این نهادهای پولی و مالی از نزدیک با سیاست ها و برنامه های دولت در زمینه تولید و اشتغال آشنا نباشند، قادر به همراهی با دستگاه های دولتی نخواهند بود.

وی گفت: بحمدالله در دولت های خدمتگزار مهرورز و عدالت محور نهم و دهم خدمات ارزشمندی در راستای زیرساخت های توسعه ای انجام شده و با اجرای بیش از 90 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این عرصه، زمینه لازم برای رونق و بالندگی بخش های صنعت و کشاورزی در شهرستان فراهم شده است.

معاون فرماندار فیروزکوه افزود: اکنون زمان آن فرارسیده تا این کارگروه با عمل به رسالت خطیر خویش و اجرای دقیق برنامه ها، معضل اشتغال را برای همیشه در منطقه ریشه کن نماید تا بجای اینکه شهرستان میزبان قشر کارگری باشد، پذیرای نخبگانی از سایر نقاط باشیم.

وی وجود راه های مواصلاتی، قرارگرفتن فیروزکوه بر سر راه سه استان، بهره مندی از نعمت گاز، توسعه شهرک صنعتی ˈعلیدرهˈ در فاز دوم با افزوده شدن 440 هکتار زمین و . . . را از جمله زیرساخت های فراهم شده تحقق امر توسعه در منطقه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه فرصت برای جلب و جذب سرمایه گذاران در منطقه فراهم شده است.

اسفندیار افزود: با تحقق این مهم، بایستی انجام اولویت بندی و آمایش صنعتی در دستور کار قرار گیرد تا با استفاده توامان از شرکت های دانش بنیان و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی، به رشد و توسعه مد نظر و رشد اقتصادی دست یابیم.

وی ادامه داد: ستاد طرح توسعه کشاورزی در شهرستان با قوت در حال فعالیت است و تاکنون 100 پرونده از متقاضیان در این راستا تشکیل شده که بستر بسیار مناسبی در جهت ایجاد اشتغال است.

معاون فرماندار فیروزکوه با بیان لزوم شناسایی واحدهای تولیدی بحرانی، احصاء مسائل و مشکلات آنان و انعکاس موارد به کارگروه در جهت ارائه راهکار گفت: برگزاری دوره های اجبار کارآفرینی در راستای تحقق این مهم به موازات سایر فعالیت ها، باید در دستور کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بگیرد./س


برچسب ها: صنعت ، بالندگی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.