يک کارشناس امور شهري گفت: تنها راه نجات شهرهاي تاريخي و فرهنگي همچون شميرانات و شهر ري، جدايي از تهران است.

حميد‌رضا صارمي در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه طرح جدايي ري از تهران بايد زودتر انجام مي‌شد، اظهار داشت: ارائه اين طرح از سوي دولت امري مناسب و به نفع مردم شهر ري بود به طوري که با اجرايي شدن اين طرح مردم شهر ري بيش از پيش از امکانات شهري نوين بهره‌مند خواهند شد.

وي افزود: شهر ري يک شهر تاريخي، مذهبي، فرهنگي از چند سال گذشته مطرح بوده و گردشگران بسياري را از خارج و داخل کشور جذب خود کرده است در حالي که به واسطه‌‌ اين همه جاذبه‌هاي مذهبي و گردشگري در زمان‌هاي گذشته تهران را به واسطه وجود اين شهر مي‌شناختند.

اين کارشناس امور شهري ادامه داد: شهرستان ري داراي يک هويت و کالبد ويژه‌اي است و معماري ايراني ـ اسلامي که در اين شهر به کار رفته از بارزترين اين ويژگي‌ها به شمار مي‌رود.

صارمي تصريح کرد: هنگامي که از لحاظ جغرافيايي و علمي به مديريت شهري نگاه مي‌کنيم، متوجه تاثير مضر ادغام شهرها به بهانه اجراي مديريت يکپارچه مي‌شويم و آن‌هايي كه اين مسئله را بيان مي‌كنند، نمي‌توانند دليل علمي براي آن ارائه کنند.

وي در واكنش به اينكه جدايي شهر ري از تهران به ضرر مردم ري تمام خواهد شد، گفت: چنين چيزي از لحاظ اصول مديريتي درست نيست و اگر آقايان مي‌خواهند به مردم كمك كنند چرا با الحاق اسلامشهر كه چسبيده به تهران است موافقت نمي‌كنند بنابراين با توجه به وضعيت موجود الحاق اسلامشهر به عنوان شهري صنعتي و داراي بافت شهري، بهترين اقدام براي بهبود بخشيدن به شرايط زندگي مردم است.

معاون سازمان شهردار‌ي‌ها و دهياري‌هاي کشور، با بيان اينکه شميرانات هم براي بقاي خود بايد از تهران جدا شود، بيان كرد: شميرانات از جمله مناطق خوش آب و هوا و داراي چشم‌انداز زيبا در کشور است اما با مديريت فعلي و گذشت زمان شهري به نام شميرانات باقي نخواهد ماند.

اين کارشناس امور شهري با اشاره به اينکه هزينه حاصل از فروختن زمين‌هاي شميرانات در جاي ديگر هزينه مي‌شود، اظهار داشت: در طول چند سال اخير با فروختن زمين‌هاي اين منطقه و هزينه کردن درآمدهاي حاصل از آن در ديگر مناطق موجب عقب‌ماندگي اين شهر شده است.

اين استاد دانشگاه افزود: شميرانات داراي محله‌هاي قديمي و تاريخي زيبايي هم چون اوشان و فشم و لواسان است که هر کدام از اين مناطق جلوه‌گاه زيبايي‌هاي شهري به شمار مي‌روند که بايد حفظ و با مديريت مطلوبي نگه‌داري شوند.

صارمي در خاتمه با اشاره به مديريت يکپارچه و يا عملياتي در شهرها اذعان داشت: پيوستن و ادغام شهرها به بهانه مديريت يکپارچه درست نيست بلکه هر يک از مديران با مديريت بخش‌هاي مختلف شهر خود مانند بخش حمل و نقل ، سيستم اداري، امنيتي و... مي‌توانند مديريت يکپارچه را اجرا کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: صارمی ، شمیرانات ، جدایی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار