معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال گذر از فرآیندهای ثبت سنتی به ثبت نوین با استفاده از فن آوری است و این امر از حساسیت های خاصی برخوردار است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم معرفی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان قزوین با اشاره به فرآیندهای تعریف شده در بهره مندی از فن آوری ،جهت ارائه خدمات ثبتی به جامعه، گفت: جایگزینی این فرآیندها به جای فرآیندهای ثبت سنتی، حامل حساسیت ها و واکنشهای مختلفی از جهات گوناگون است.
 
"محمدحسن بکائیان" افزود: لازمه اجرای هر چه بهتر تغییرات و همسو سازی جامعه با این امر، آشنایی کامل و دقیق مدیران و کارکنان از قوانین و فرآیندهای ثبتی است.
 
وی یادآور شد: بخش گسترده ای از مسئولیت های سازمان ثبت به خدمات رسانی مستقیم به مردم اختصاص دارد و همه وظیفه دارند در جهت اجرای بهتر این مسئولیت ها تلاش کنند.
 
بکائیان گفت: بهره مندی از فن آوریهای نوین اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک است و بخش عمده ای از این امر در ارائه خدمات استعلام الکترونیکی و برون سپاری تهیه نقشه ها و ارسال الکترونیکی خلاصه معاملات هم اکنون در حال اجرا است.
 
معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشریح مزایای اسناد جدید تک برگی، گفت: به طور میانگین 99 درصد اسناد صادره در سطح کشور هم اکنون کاداستری یا تک برگ است و در آینده نزدیک این روند به صددرصد تکمیل می شود.
 
وی تأکید کرد: سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک ایجاد بستر خدمات رسانی شفاف و سریع به مردم است و اهتمام سازمان بر این امر جدی است؛ البته تعامل و همراهی و همکاری دستگاههای مرتبط نیز به این امر کمک می کند.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: ماهیت کار در ثبت اسناد و املاک ارتباط با مردم و عمده دستگاههای اجرایی است و این امر نشان از اهمیت خدمات این مجموعه است.
 
"جمال انصاری" افزود: نقش نظارتی ثبت اسناد و املاک نیز بسیار قابل توجه است و البته بین میزان وظائف و حجم خدمات تعریف شده این سازمان با بضاعت کنونی آن تناسب لازم وجود ندارد و تقاضاهای مردمی بسیار بیشتر و سریعتر از روند اجرای امور است.
 
وی زمان را یکی از مؤلفه های کار دستگاه قضایی اعلام کرد و گفت: عدم توجه کافی به این مؤلفه، باعث انباشت امور و عدم رضایتمندی مردم خواهد بود و در این راستا باید زیرساختهای دستگاهها متناسب با زمان و با بهره گیری از شیوه های جدید، تغییر یافته و به تبع سرعت ارائه خدمات افزایش یابد.
 
در این مراسم از خدمات "اکبر آخوندی" مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان قدردانی و "شهریار کناریوند" به جای وی فعالیت خود را در این مسئولیت آغاز کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار