ارباب‌ رجوع حداد عادل، اطراق نمايندگان و جاي خالي فنجان چاي، مشکلي که هرگز حل نخواهد شد، خواندن شعر تركي در پشت تريبون مجلس و ... از جمله حاشيه‌هاي جالب و خواندني صحن علني امروز مجلس بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، اولين جلسه علني پس از تعطيلات يک ماهه مجلس، امروز يکشنبه ساعت 9:35 آغاز شد كه با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود.

*درگيري لفظي قاضي‌پور و دهقاني
اولين حاشيه جلسه امروز مجلس، درگيري لفظي و تقريبا فيزيکي قاضي‌پور و دهقاني بود که با وساطت ساير نمايندگان قضيه با خوشي خاتمه پيدا کرد.

قاضي‌پور که براي بيان مطلبي به جايگاه هيئت رئيسه رفته بود، لحظه‌اي با دهقاني عضو هيئت رئيسه مجلس درگيري لفظي پيدا کرد با حضور نمايندگان مانع از درگيري فيزيکي آنها شدند البته خوشبختانه اين موضوع زياد جنجال به بار نياورد چرا که مجلس موضوع بحث مهم ديگري داشت.

* حكايت ثروتي و کامران
حاشيه جالب ديگر امروز مجلس، بحث ثروتي و کامران بود به طوري که وقتي کامران در مخالفت با جدول 12 صحبت مي‌کرد، ثرورتي که جلوي ميز کار وي ايستاده بود دائما وي را اذيت مي‌کرد که کامران نيز پشت تريبون با صداي بلند جواب وي را  داد که با انتقاد لاريجاني روبه‌رو شد.

*تيکه لاريجاني به کامران
در اين حين لاريجاني خطاب به ثروتي گفت حالا که آقاي کامران يک بار مي‌خواهد حرف حساب بزند، اجازه نمي‌دهي! بگذار حرفش را بزند.

*گپ و گفت اصلاح‌طلبي
يکي ديگر از حاشيه مجلس که دور از چشم خبرنگاران نماند گپ و گفت صميمي مسعود پزشکيان و محمد رضا تابش بود که در گوشه‌اي از مجلس بدون توجه به مطالب ارائه شده در صحن علني خوش و بش مي‌کردند. پزشکيان که رداي سکانداري وزارت بهداشت و درمان دولت اصلاحات را بر تن داشت با محمد‌رضا تابش که نسبت فاميلي با رئيس وقت اصلاحات را يدک مي‌کشد در حالي به خوش و بش مشغول بودند که چندان انتظاري از آنها براي مشاركت در دستور كار صحن علين مجلس از آنها نمي‌رفت.

*سکوت معنادار توکلي
اما در اين ميان يکي از حاشيه‌هاي مهم صحن امروز مجلس، سکوت بيش از حد متعارف احمد توکلي بود؛ احمد توکلي که معمولا در مخالفت و موافقت با طرح‌ها صحبت مي‌کند امروز به طوري در صندلي خود ساکت و آرام نشسته بود که انگار در مجلس حضور ندارد البته چون صندلي‌هاي اطراف وي خالي بودند، غرق سکوت بودن توکلي به خوبي نمايان بود.

*ارباب‌ رجوع حداد عادل
حداد عادل که به عنوان نماينده تهران در مجلس حضور دارد، معمولا هيچ وقت در موافقت يا مخالفت با طرحي صحبت نمي‌کند. از زماني که پاي حداد عادل در يک مسابقه فوتبال آسيب ديد، ميزي در کنار صندلي حداد براي راحتي وي قرار دادند که اين ميز همچنان در سر جاي خود قرار دارد از اين جهت اين ميز محلي شده براي نشستن ساير نمايندگان و در و دل کردن با حداد.

*روز پر‌کار قاضي‌پور
قاضي‌پور را که مردم اروميه به عنوان اولين نماينده خود به مجلس فرستادند در 99 درصد طرح‌ها و لوايحي که در مجلس مطرح مي‌شود اظهار‌نظر مي‌کند، امروز نيز طبق روال گذشته تقريبا با تمامي طرح‌ها و لوايحي که مطرح شد موافقت يا مخالفت کرد جالب اينکه قاضي‌پور علاوه بر اظهار‌نظر شخصي خود با صداي بلند ديگران را نيز وادار مي‌کند که طبق گفته وي عمل کنند البته اين کار بهتر از عملکرد برخي از نمايند‌گان است که هيچ اظهار‌نظري نمي‌کنند!

*زبان تند کوچک‌زاده
کوچک‌زاده که هر از چند‌گاهي در موافقت يا مخالفت با طرح‌ها صحبت مي‌کند معمولا تحت هر شرايطي از زبان تند خود استفاده مي‌کند به طوري که امروز در مخالفت با جدول 12 نيز بار ديگر اعضاي هيئت رئيسه را مورد نوازش قرار داد.

*اطراق نمايندگان و جاي خالي فنجان چاي
از صحنه‌هاي جالب و ديدني صحن علني امروز جلسات، گروهي نمايندگان بود که بدون توجه به رئيس و هئيت رئيسه و طرح و موضوع صحن علني در گوشه‌اي روي موکت‌هاي فرش شده نشسته بودند اين گروه از نمايندگان با چنان جذابيت و به‌به و چه‌چهي به صحبت و رايزني مشغول بودند که فقط جاي فنجان‌هاي چاي خالي بود.
 
*مشکلي که هرگز حل نخواهد شد
و اما صحن علني امروز مجلس حاشيه ديگري هم داشت که البته حاشيه نيست بلکه عادت است به طوري امروز سيستم الکترونيکي راي‌گيري مجلس بار ديگر نماينده‌ها را سر کار گذاشت چرا که درست در دقيقه 90 که هئيت رئيسه مي‌خواست راي‌گيري کند، سيستم الکتريکي خراب شد و نماينده‌ها مجبور شدند لحظاتي معطل بمانند.

و اما آخرين حاشيه جذاب امروز مجلس خواندن شعر ترکي توسط عباس فلاحي باباجاني نماينده اهر و هريس بود؛ فلاحي که براي ارائه گزارشي از منطقه زلزله‌زده ارسباران پشت تريبون قرار گرفت در بخشي از سخنان خود يک شعر ترکي خواند که باعث وجد نمايندگان آذري زبان مجلس شد.

فلاحي گفت: عشقين يوليدير، بحث دل و صحبت سر وار / عشقين اهلي بولر، عالم معناده نه‌ لر وار / حجران گوني وصيلين سزي شيرين دي سحردن / صبر ايله  کونول هر گيجدن سرا سحر وار

فلاح وقتي شعر را خواند، فرياد "ياشاسين آذربايجان" در صحن مجلس بلند شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، حاشیه ، فلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار