دور پایانی سفر های تابستانی مسافران بسیاری را راهی جاده ها کرده است و پایانه ها در این میان شلوغ ترین ارگان خدمت رسان به مردم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تابستان از جمله فصل ها و زمان های پر سفر در کشور ایران می باشد که حجم بالایی از مسافران طی زمان مناسب در زندگی و برنامه ی کاری خود در طی سه ماه تابستان پا در جاده می گذارند و خود را برای فصل پاییز که فصل آغاز به کار بسیاری از نهاد ها چون دانشگاه ها و مدارس است آماده می سازند. در این میان پایانه های مسافر بری همواره از جمله مکان هایی بوده که در جریان این فصل از رفت و آمد آدمیان مملو بوده است و در طی این یکی دو ساله گذشته به واسطه قرار گیری ماه مبارک رمضان در این فصل سفر ها تقریبا به دو بازه ی زمانی قبل و بعد از ماه مبارک رمضان تقسیم می شوند و حجم بالایی را در بر میگیرد و این روزها همزمان با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها شاهد شلوغی و ازدحام بیشتری در جاده ها هستیم و به نظر می آید  وسایل نقلیه عمومی چون اتوبوس ها از استقبال خوبی نزد مسافران برخوردار است که البته باید در نظر داشت که خدمات رسانی مناسب تا اندازه ای زیادی سبب این استقبال شده است.
محمد رضا حاج بیگی  مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوار ها شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: دور آخر سفرهای تابستانی با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و اخرین تعطیلات پیش رو آغاز شده است و در این روزهای پایانی تعطیلات تابستانی شمار مسافران چهار پایانه های مسافری شهر تهران به نحو بارزی افزایش یافته است.
وی در ادامه اظهار داشت: نمایندگان سازمان در این مدت به منظور حفظ تندرستی، آسایش و رفاه مسافران در زمینه ی تامین ناوگان کمکی، اطلاع رسانی در خصوص مسافرت با وسیله نقلیه عمومی، پیش فروش بلیط  و در صورت لزوم افزایش ساعت کار پایانه های مسافری بلیت فروشی بر عملکرد شرکت های مسافربری نظارت کاملی خواهند داشت.
حاجی بیگی افزود: برای خدمات رسانی هرچه بهتر و بیشتر به مسافران با وزارت راه، شرکت ها و تعاونی های مسافر بری فعال و ارگان مربوطه هماهنگی های لازم انجام شده است.
مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوار های شهرداری تهران بر اهمیت رعایت مسائل ایمنی و فنی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: از رفت و آمد اتوبوس هایی که نقص فنی داشته باشند ممانعت به عمل می اید.
وی در پایان گفت: علاوه بر آمادگی 6 هزار دستگاه اتوبوس ویژه درجه یک و عادی در 4 پایانه مسافر بری، همه ی واحد های خدماتی سازمان پایانه ها از جمله اتاق مادر و کودک، سالن انتظار، اتاق مطالعه و کتابخانه، همچنین امکانات ورزشی در پایانه ها چهار گانه ی تهران در خدمت مسافران می باشد./ف
گزارش اشرف فتح آبادی پور
برچسب ها: دور ، طی ، روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار