مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: بی‌اطلاعی صنعتگران و تولیدکنندگان از موازین و مقررات استاندارد باعث اتلاف وقت، انرژی و سرمایه آنها می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منصور قلیچ‌لی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل شده بود، هدف از تشکیل این جلسه را بررسی راهکارهای تسریع و تسهیل در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد دانست و اظهار داشت: استانداردسازی واحدهای صنعتی و تولیدی، از ضرر و زیان تولیدکننده جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بررسی چالش‌های صنعتگران و تولیدکنندگان و حمایت از آنان در حد توان از وظایف اصلی ماست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان با اشاره به نقش استاندارد در ارتقای کیفیت، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات و رقابت‌پذیری تولیدات خاطر نشان کرد: تسریع در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به گونه‌ای که پروانه کاربرد علامت استاندارد، پیش از تولید انبوه واحد صنعتی برای تولیدات کارخانه صادر شود، به حفظ سرمایه و وقت تولیدکننده کمک می‌کند.

دبیر شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان با بیان اینکه گاهی بی‌اطلاعی صنعتگران و تولیدکنندگان از موازین و مقررات استاندارد و فرآیند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد باعث اتلاف وقت، انرژی و سرمایه آنها می‌شود افزود: ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط با تولید، قبل از احداث بنا و نصب ماشین‌آلات باعث می‌شود تا تولیدکننده هنگام راه‌اندازی کارخانه، تمامی الزامات و ضوابط مورد انتظار از جمله قوانین استاندارد را اجرا کند.

وی تصریح کرد: با اطلاع سازمان‌های ذی‌ربط تولید و صنعت از الزامات یکدیگر و ارائه خط‌مشی جامع به تولیدکنندگان قطعاً می‌توان از ضرر و زیان تولیدکننده جلوگیری کرد و در کمک به صنعت و تولید ملی گامی به جلو نهاد./ج1

برچسب ها: ساری ، اتلاف ، ضایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.