نزدیک به 7 هزار جلد کتاب‌های اهدایی کانون در اختیار کودکان ساکن این مناطق قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از  روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پی موافقت سید صادق رضایی مدیرعامل کانون با پیشنهاد اهدای کتاب به کودکان این مناطق نزدیک 7 هزار جلد از سهمیه‌ی مراکز در حال افتتاح کانون در سراسر کشور به این کودکان ونوجوانان اختصاص یافت.
در همین حال حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز همکاری گسترده‌ای را با کانون به منظور یاری رساندن فرهنگی به بچه‌های ساکن این مناطق پی‌ریزی کرده است.
در این میان در پی ارسال 500 عروسک از عروسک‌های مجموعه تلویزیونی شکرستان توسط حوزه، مجموعه‌ای از نمایش‌های عروسکی با حضور شخصیت‌های معروف این مجموعه پرمخاطب برای کودکان و نوجوانان درمناطق زلزله زده اجرا می‌شود.
کانون استان گلستان با اعزام کامیونت نمایش سیار خود به مناطق زلزله‌زده در اجرای این نمایش‌ها همکاری می‌کند.
این عروسک‌ها توسط حوزه هنری به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان شرقی اهداء شده بود و براساس هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است مرحله دوم ارسال این عروسک‌ها نیز توسط حوزه هنری انجام پذیرد.
این نمایش‌ها با برنامه ریزی‌ها‌ی انجام شده در برخی از شهرها و روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی به روی صحنه می‌رود.
این در حالی است که مجتبی رحماندوست رییس شورای ادبیات بیداری حوزه هنری با ارسال نامه‌ای برای سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی مقرر کرده که تمامی اقلام فرهنگی ارسالی به مناطق زلزله زده از سوی این نهاد فرهنگی که مناسب گروه‌های سنی کودک و نوجوان است، در اختیار ستاد امداد فرهنگی کانون قرار بگیرد.
در این نامه اشاره شده که این دفتر مستقر در کانون استان آذربایجان شرقی با استفاده از کارشناسان و مربیان فرهنگی و هنری اعزامی، این اقلام را از طریق مراکز شهری و پایگاه‌های ثابت و ایستگاه‌های سیار فعال در مناطق زلزله زده در اختیار کودکان و نوجوانان آسیب‌‌دیده از این واقعه قرار خواهند داد.
بر همین اساس چندی پیش سید صادق رضایی مدیرعامل کانون با حضور در مناطق زلزله زده پیشنهاد کرد تمامی خانواده‌های ایرانی و وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی کشور اقلام و محصولات فرهنگی و هنری و لوازم‌التحریر مورد نیاز کودکان و نوجوانان را تا روز جهانی کودک در اختیار کانون قرار دهند تا این اقلام به مناسبت 16 مهر روز جهانی کودک به کودکان و نوجوانان ساکن این مناطق اهدا شود.
بر اساس این گزارش لیلا میرهادی مدیر امور سینمایی کانون نیز در جریان بازدید شماری از مدیران کانون از مناطق زلزله‌زده از تولید فیلم امدادگران فرهنگی و هم‌چنین برپایی نمایشگاه عکس با موضوع فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مناطق خبر داد.
مدیران شرکت کننده در این بازدید‌ها‌، از تلاش‌های صورت گرفته توسط کانون استان آذربایجان شرقی در مناطق زلزله‌زده قدردانی کردند و با حضور در ایستگاه‌های ثابت شهری و روستایی کانون در مناطق زلزله زده از نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های آن آشنا شدند.
"              عبدالنبی شاکریان"، "مجتبی حق پرست"، "محمد مخلصی" و "فریدون سید مصطفوی" مدیران کانون استان‌های خوزستان، فارس، قم و آذربایجان‌غربی در این بازدید‌ها حضور داشتند. "ناصر ضرابی" مشاور مدیرعامل و دبیر مجمع همکاری‌های فرهنگی، هنری کانون نیز از فعالیت ایستگاه‌های ثابت و سیار کانون بازدید کرد.
در این دیدار "حجت الاسلام الیاس ابراهیمی" مدیر کانون آذربایجان شرقی در خصوص برپایی ایستگاه‌ها‌ی ثابت و سیار شهری و روستایی گزارشی را ارایه کرد و مدیران بازدید کننده، فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده را گامی مهم در ترمیم آسیب‌های روحی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده عنوان کردند.
برپایی 2 ایستگاه در شهرهای اهر و ورزقان و 5 ایستگاه روستایی به همراه 4 کتابخانه سیار و 1 کامیونت نمایش سیار از جمله اقدام‌هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با همکاری تعدادی از استان‌های کشور در این مناطق انجام داده است.
این پایگاه‌ها روزانه فعالیت‌های متنوعی مانند نمایش فیلم، نمایش عروسکی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و نمایش خلاق برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.
در این میان به تازگی گروهی سه نفره از مربیان کتاب‌خانه‌‌های سیار استان زنجان در قالب امدادگران فرهنگی به یاری کودکان و نوجوانان زلزله زده آذربایجان شرقی شتافته‌اند.
این گروه متشکل از مجتبی بیات‌، صفدرعلی بختیاری و جعفر چراغی از ابتدای شهریور به مدت 40 روز به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری برای کودکان و نوجوانان ساکن مناطق زلزله‌زده می‌پردازند./م
برچسب ها: عروسک ، زلزله ، شکرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار