فرج‌الله سلحشور گفت: بهترین پایگاه مقاومتی با تهاجم‌های غربی و فرهنگی مسجد است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، فرج‌الله سلحشور کارگردان سینمای ایران در حاشیه همایش اندیشه‌های آسمانی در جمع خبرنگاران، گفت: مسجد محل رفع گرفتاری‌ها و حل مشکلات است و دیدگاه جوامع امروزی بر روی مسجد بايد این‌چنین باشد.
این کارگردان سینمای ایران در ادامه با اشاره به اینکه ساختار مسجد با درک نیازهای بنیادی و رفع مشکلات بنا نهاده شده است، افزود: از زمان پیامبر (ص) هر رویدادی که در آن مشکلی پدیدار می‌شد در مسجد بررسی و رفع می‌گردید.
وی افزود: در هر نظامی مسجد فرهنگ خواص خود را دارد اما در ایران فرهنگ علم مسجدشناسی از پایه و در درون دل تمام ایرانیان بوده است که این امر جایگاه بسیار پسندیده‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
سلحشور در ادامه سخنان خود در رابطه با تهاجم‌های فرهنگی گفت: بهترین پایگاه مقاومتی با تهاجم‌های غربی و فرهنگی مسجد است اما امروزه در بعضی از نقاط ایران می‌بنیم که ساختار مسجد را از فرهنگسراها دور می‌کنند که این امر تاثیرات ناشی از ترویج فرهنگ غربی را در ایران تشدید می‌کند.
وی ادامه داد: امروز به گونه‌ای شرایط را برای خالی کردن مساجد در ایران بسترسازی کرده‌اند تا بتواند فرهنگ غرب‌گرایانه را در ایران رواج دهند.
این کارگردان سینمای ایران گفت: گاهی برای رسیدن به یک ساختار راسخ احتیاج به هم فکری‌های محکم در امور دینی است که خوش‌بختانه ایرانی‌های متحد و مقید در این امر در زمان انقلاب نشان داده‌اند که ساختاری یک پارچه در راستای امر امام و انقلاب اسلامی دارند.
برچسب ها: سلحشور ، مسجد ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.