يك كارشناس سياست خارجي گفت: دخالت غرب و برخي كشورهاي مرتجع عرب در سوريه، به صورت روشن در كنفرانس‌ها و جلساتي كه با مخالفين اين كشور برگزار مي‌كنند، مشخص شده چراكه اين دخالتها برای نابودی یکی از مؤثرترین کشورهای حلقه مقاومت است.

امير موسوي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دخالت‌هاي غرب و كشورهاي مرتجع عرب در سوريه گفت: دخالت عربستان و برخي كشورهاي مرتجع به عنوان نمايندگان اتحاديه عرب و امريكا به عنوان قدرت فرامنطقه‌اي، به صورت روشن در كنفرانس‌ها و جلساتي كه با مخالفين سوريه برگزار مي‌كنند، مشخص شده است.

وي افزود: تحولات و دخالت‌هاي اخير در سوریه برای نابودی یکی از مؤثرترین کشورهای حلقه مقاومت بوده و در خصوص فعاليت‌هاي رژيم آل سعود در تجهیز تروریست‌های اين كشور، باید گفت از عربستان هیچ انتظاری نمی‌رود که برای اعتلای دموکراسی تلاشی کند.

موسوي با اشاره به كشورهاي مداخله كننده در سوريه تصريح كرد: تحولات اخير باعث شده تا كفه ترازو به نفع سوريه سنگيني كرده و اگر چه عربستان، قطر، آمريكا و اتحاديه اروپا در موضوع سوريه دخالت مي‌كنند، روسيه و چين به عنوان دو قدرت منطقه‌اي و اقتصادي تاثير گذار در شوراي امنيت از سوريه حمايت خواهند كرد.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: تا زماني كه مردم سوريه و نهادهاي موجود در ساختار سياسي اين كشور بر سر جاي خود باقي باشند، هيچ مشكلي براي اين كشور بوجود نخواهد آمد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، عربستان ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار