يک نويسنده آمريکايي تاکيد کرد حمله به ايران سبب بروز جنگ جهاني سوم خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "وين مدسن" روزنامه نگار پژوهشگر و نويسنده در شهر تامپا در ايالت فلوريداي آمريکا گفت: در تحليل مواضع آمريکا درباره ايران بايد به فضاي سياسي داخل آمريکا نيز توجه داشت. درواقع، مسئله ايران در فضاي سياسي داخلي ايران وارد شده و به موضوعي مطرح تبديل شده است. البته اين وضع فقط در فضاي سياسي داخل آمريکا نيست بلکه در اسرائيل نيز همينطور است. در همين راستا، مسائل ايران در انتخابات رياست جمهوري آمريکا مطرح و برجسته مي شود.  

در ميان مقامات اسرائيلي درباره حمله به ايران اختلافهايي وجود دارد. ايهود باراک ،وزير جنگ اسرائيل با هرگونه اقدام نظامي اسرائيل در حمله به ايران مخالف است. ايهود باراک با  زيپي ليوني، رهبر حزب مخالف دولت اسرائيل يعني حزب کاديما رايزني هايي داشته است تا ائتلافي در مخالفت با جنگ با ايران تشکيل بدهد. با اين اوصاف، احتمالا شاهد بروز تغييراتي در فضاي سياسي اسرائيل خواهيم بود.  بايد توجه داشت که بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل و اويگدور ليبرمن، وزير امورخارجه افراطي اسرائيل خواهان جنگ با ايران هستند. در داخل آمريکا نيز تحرکاتي در اين خصوص انجام شده که جالب توجه است.براي نمونه، اخيرا در نشست مجمع ملي حزب دموکرات در شهر تامپاي ايالت فلوريدا اعلام شد اورشليم (قدس اشغالي) به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت شناخته مي شود. آمريکا به اسرائيل به چشم مهمترين متحدش در منطقه خاورميانه نگاه مي کند.
 
وين مدسن در ادامه افزود: ژنرال دمپسي فرمانده ستاد مشترک نيروهاي مسلح آمريکا و شمار ديگري از مقامات آمريکايي با مقامات اسرائيل به شدت درباره طرح حمله به  ايران در حال رايزني هستند. اين مقامات آمريکايي به اسرائيل درباره هرگونه حمله به ايران هشدار مي دهند . بي ترديد اگر اسرائيل در اقدامي غافلگيرکننده براي آمريکا به ايران حمله کند، اين رخداد بر انتخابات رياست جمهوري آمريکا و نتيجه آن در ششم نوامبر امسال تاثيرخواهد گذاشت. اگر اسرائيل به ايران حمله کند ، سير رويدادها و واکنشهاي زنجيره وار به آن به گونه اي خواهد بود که به سرعت از کنترل خواهد شد. مشخص نيست که اگر به ايران حمله شود، عواقب و پيامدهاي آن چه خواهد بود. ارتش آمريکا چندين رزمايش و جنگ شبيه سازي شده در پنتاگون درباره جنگ با ايران انجام داده است. در همه اين تمرينها مشخص شده است که جنگ با ايران به سرعت از کنترل خارج خواهد شد و به جنگي در منطقه و حتي به جنگ جهاني منجر خواهد شد.

 بايد توجه داشت که روسيه و چين به شدت با حمله به ايران مخالف هستند زيرا آنها نيز مي دانند که اين جنگ مي تواند به سرعت از کنترل خارج شود.
 
وين مدسن گفت: شماري از مقامات نظامي و اطلاعاتي اسرائيل درباره پيامدهاي اقدام نظامي برضد ايران هشدار مي دهند. مقامات اسرائيل بايد بدانند که فضاي منطقه با تحولات مصر و سوريه تغيير کرده است و ديگر اسرائيل، همسايگاني همانند گذشته ندارد. بايد با فضاي گفتگو و ديپلماسي براي حل مشکلات منطقه حرکت کرد. اما وقتي افرادي با شور و هيجان از جنگ سخن مي گويند ، چنين سخناني کمکي به حل مشکلات منطقه نمي کند. 

اينکه ميت رامني، نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا از حمله به ايران سخن بگويد اشتباه است. به نظر من، ميت رامني هيچ تفاوتي با بنيامين نتانياهو ندارد زيرا همانند او از حمله به ايران سخن مي گويد. البته حمايت از اسرائيل همواره در فضاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا بوده است و بر همين اساس ، اين گزينه مطرح مي شودکه کداميک از دو نامزد انتخابات آمريکا، بيش از ديگر انتخابات طرفدار اسرائيل است و حضورش در کاخ سفيد به نفع اسرائيل تمام خواهد شد.
برچسب ها: wayne madsen ، جنگ ، جهانی ، سوم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار