استانداردسازي، تبليغات و خلاقيت مهندسي در علم گردشگري مي تواند زمينه را براي توسعه برند صنعت گردشگري كمك كند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدحسين ايماني خوش خو رئيس كميته علمي سومين سمينار در جشنواره برند در گردشگري در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز تشكيل شد با بيان اين مطلب گفت: صنعت گردشگري زماني در كشور توسعه پيدا مي كند كه موضوع صنعتي شدن و مقوله گردشگري در كشور اتفاق بيفتد، در اين زمان مسير براي رشد فراهم خواهد شد.

وي تصريح كرد: در حوزه علمي اكثر قريب به اتفاق كشورهاي پيشرفته كه به توسعه گردشگري در جايگاه بالا رسيده اند بيشترين موفقيتشان در حوزه تربيت دانشجو در اين صنعت بوده است.

امروزه در كشورهاي پيشرفته علم گردشگري يك علم شناخته شده به حساب آمده بايد در كشور ما اين مسير طي شود تا يك مقوله اجتماعي گردشگري و رشته علمي گسترده در اين صنعت فراهم شود.

ايماني خوش خو اظهار داشت: از نظر علمي گردشگري مسير رو به رشد را طي مي كند به طوري كه در سطوح كارشناسي و كارشناسي ارشد در حال حاضر دانشجوياني در استان هاي تبريز، تهران، اصفهان، شيراز، دانشگاه علم و فرهنگ سمنان مشغول به تحصيل هستند.

وي ادامه داد: يكي از شاخه هاي صنعتي شدن گردشگري حضور فعال بخش خصوصي در اين صنعت و سياست گذاري حمايت نظارت بر برنامه ريزي كلان در مراحل اجرايي است.

به طوري كه با شناسايي عرضه و تقاضا و تبديل محصولات به منابع بكر به عنوان يك شاخص مهم مي تواند بستر را براي حضور گسترده بخش خصوصي فراهم آورد.

رئيس كميته برند گردشگري با بيان اينكه بايد ادبيات برند را در حيطه گردشگري وارد كنيم تصريح كرد: نبايد صرفا به گردشگري با ديد طراحي و نشان نگريسته شود، نشان و آرم آخرين مرحله برندسازي گردشگري است كه بايد عرضه كنندگان گردشگري را با برندسازي آشنا كنيم.
خلاقيت مهندسين در برند گردشگري با حضور شركت هاي بزرگ و برند محصولات توليدي 3 موضوع اصلي در سمينار و جشنواره گردشگري است.

وي خاطرنشان كرد: بحث ارايه خدمات خوب، تبليغات، استانداردسازي و ساختار توسعه بخش خصوصي، عوامل انساني و طبيعي، مزيت هاي رقابتي از ديگر محورهاي سمينار برند گردشگري است.
شايان ذکر است که سومين سمينار و جشنواره برند گردشگري در 24 و 25 آبان ماه سال جاري با حضور اساتيد ايراني و خارجي در تهران برگزار مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار