اولین جشن فیلم استان زنجان به همت انجمن سینمای جوان و با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مسئول انجمن سینمای جوان زنجان در حاشیه اولین جشن فیلم استان زنجان درباره برگزاری اولین جشن فیلم استان گفت: ایده برگزاری این برنامه از سال‌ها پیش طراحی شد ولی اجرایی شدن آن به دلیل کمبود بودجه ممکن نشد تا اینکه امسال این طرح را دوباره ارائه کردیم. ابتدا در نظر داشتیم این طرح را در قالب هفته فیلم برگزار کنیم اما بهتر دیدیم با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی انجمن سینمای جوان برگزاری برنامههایی از این دست در سطح مختلف استانی-منطقه‌ای و بین‌المللی و کشوری است، این جشنواره را به طور اختصاصی و استانی برگزار کنیم تا باب فتحی شود برای ماندگار شدن این جشن در استان.

نصیری با اشاره ‌به برنامههایی که دراین جشنواره استانی تدارک دیده شده است، افزود: در نظر داریم 3 کارگاه در زمینه‌های فیلمنامه‌نویسی با حضور مینوفرشچی، تهیه‌کنندگی فیلم و هم چنین کارگاه آموزشی مدیریت تولید فیلم با حضور سامان سالور را برگزار نمائیم و تلاش کردهایم کارگاههای آموزشی در رشتههایی باشد که فیلمسازان زنجان در آن مقوله‌ها دچار ضعف هستند.

وی سطح کیفی فیلم‌ها را متنوع دانست و تصریح کرد: برخی فیلم‌های شرکت کننده در سطح بینالمللی، برخی در سطح کشوری و برخی هم منطقه‌ای و استانی قرار دارند.

مسئول انجمن سینمای جوان زنجان با اعلام این مطلب که آثار ضعیف هم در این جشنواره حضور دارند، گفت: با شرکت دادن این فیلم‌ها در این جشنواره انتظار داریم که فیلم‌سازان این گروه، جایگاه خود را در میان سایر آثار قوی‌تر محک بزنند. چرا که این جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار است .

لازم به ذکر است فیلم «آمین خواهم گفت» به کارگردانی سامان سالور، انیمشین «شیرینی» و «جنگ و زندگی» اثر جمال رحمتی، «خام، پخته، سوخته» اثر شهرام مکری و «یک قطره» به کارگردانی آبیک پاتاک از هند و «سکار» از داریوش غریب‌زاده در این جشنواره به نمایش درآمد و انتخاب آثار شرکت کننده در این جشنواره را نصیری، محمود نظرعلیان و حمید بیگلی برعهده داشتند و هم چنین داوری آثار را نیز سامان سالور، محمود نظرعلیان و مینو فرشچی انجام دادند./س
برچسب ها: جشن ، فیلم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.