ایجاد تعاونی، راهكاری مناسب برای فارغ التحصیلان جدید دانشگاه ها در آغاز راه اندازی یك فعالیت اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  معاون تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس با بیان بین مطلب گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه ها غالبا توان مالی زیادی ندارند كه هركدام بخواهند بروند یك فعالیت اقتصادی را به صورت مستقل راه اندازی كنند.
فخرالدین جمالی با بیان اینکه اگر فارغ التحصیلان دانشگاهها بخواهند یك فعالیت اقتصادی را به تنهایی شروع كنند باید شخصا همه هزینه های فعالیت را پرداخت كنند یا ریسك انجام فعالیت را یك نفره بپردازند افزود:  بهترین توصیه ای كه می توانیم به فارغ التحصیلان دانشگاه ها داشته باشیم راه اندازی فعالیت در قالب یك شركت تعاونی است و آنها با حضور حداقل هفت عضو می توانند تعاونی مورد نظر را شكل دهند.
وی افزود: آنها می توانند سایر اعضای تعاونی را از گرایش هایی انتخاب كنند كه تجمیع مناسبی از منابع به لحاظ تخصصی و توان كاری و مهارتی صورت گیرد و از سوی دیگر، افراد در قالب تعاونی می توانند سرمایه های اندك خود را روی هم بگذارند و سرمایه مورد نیاز را تامین كنند.
جمالی از كاهش قابل توجه هزینه های راه اندازی فعالیت اقتصادی در قالب تعاونی به عنوان یكی از مزیت های این بخش از اقتصاد كشور عنوان كرد.
13 تا 19 شهریور هفته تعاون نامگذاری شده است./س

برچسب ها: تعاونی ، آغاز ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.