يك كارشناس سياست خارجي گفت: اقدام کانادا براي تعطيلي سفارتخانه تنها در جهت حمايت از رژيم غاصب صهيونيستي در مقابل ايران بوده چرا که کشورمان با حمايت از سوريه و دفاع از حقوق هسته اي خود رژيم جعلي صهيونيستي را بيش از پيش منزوي كرده است.

ابوتراب عليرضايي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطيل شدن سفارتخانه كانادا در تهران گفت: كانادا يكي از كشورهاي مستعمره انگليس در گذشته بود و بيشتر تغييرات حكومتي و مقامات آن توسط دولت و ملكه انگليس انجام مي شود بنابراين تعطيلي اين سفارت خانه در تهران دور از ذهن نبود.

وي افزود: سياست هاي افراطي دولت استفان هارپر سابقه طولاني داشته و در پي تحريم هاي يک جانبه غرب عليه ايران كانادا اقدام به تحريم يك جانبه عليه بانك مركزي و ساير بانك هاي ايران کرد و اكنون تعطيلي سفارتخانه كانادا در تهران شاهد اين مدعاست.

عليرضايي ادامه داد:  يكي از نتايج موفقيت آميز برگزاري اجلاس عدم تعهد شكست مفتضحانه ي آمريكا، كانادا و رژيم جعلي صهيونيستي در تحريم اين نشست و پايين آوردن سطح اجلاس بوده كه  پيش از برگزاري اين اجلاس شاهد تلاش رسانه هاي غربي در تحريم رسانه ايي آن بوديم.

وي تاکيد کرد: اتاوا دنباله رو سياست هاي صهيونيستي_ انگليسي  بوده و با انجام اين اقدام مي خواهد شكست خود و هم پيمانانش را بعد از اجلاس تهران كم رنگ جلوه داده و با ايجاد جنگي نرم موقعيت جمهوري اسلامي ايران را خدشه دار کند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: دلايل كانادا از اين عمل تنها حمايت از رژيم غاصب صهيونيستي در مقابل ايران بوده چراکه ايران با حمايت از سوريه و دفاع از حقوق هسته اي خود رژيم جعلي صهيونيستي را بيش از پيش منزوي كرده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار