رییس فدراسیون اسکواش پیشرفت این رشته ورزشی در کشورمان را دلیل اصلی حضور رییس کنفدراسیون اسکواش دانست.

مسعود سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، در خصوص دیدار ثانی کریم رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا با حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا به دو دلیل در ایران حضور پیدا کرد که دلیل اول رشد زیاد اسکواش ایران در طول دو سال گذشته است.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل حضور ثانی کریم در کشورمان برگزاری موفق مسابقات قهرمانی آسیا در کیش و تشکر های فراوان حاضرین در این مسابقات از کنفدراسیون اسکواش آسیا برای اعتماد به ایران بود. رییس فدراسیون اسکواش ایران، با اشاره به صحبت های ثانی کریم، گفت: رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا اعلام کرده هر استان ما که نیاز به حمایت داشته باشد از ما حمایت خواهد کرد و در راستا او راهی شیراز شده است.

وی تصریح کرد: رییس کنفدراسیون اسکواش قرار است با استاندار فارس دوست خوبم صادق عابدین دیدار داشته باشد و در خصوص ساخت خانه اسکواش شیراز با او صحبت کند. وی اظهار داشت: قرار است برای ساخت این خانه اسکواش بودجه 300 میلیونی تامین شود تا بتوانیم با ساخت یکی  از بهترین خانه های اسکواش آسیا در فارس مسابقات مهمی را در این استان برگزار کنیم.

 سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: در دیداری که با سجادی داشتیم به رییس کنفدراسیون آسیا تشکیل فدراسیون اسکواش غرب آسیا و برگزاری جام باشگاه های آسیا را دادیم که با استقبال خوب ثانی کریم روبه رو شد. وی  ادامه داد: معاون وزیر در این دیدار پیشنهاد  دادند که ایران به عنوان مرکز آموزش اسکواش آسیا معرفی شود و در این راستا وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت لازم را از اسکواش خواهد کرد.

 رییس فدراسیون اسکواش، گفت: پس از دیدار با سجادی با شاهرخ شهنازی دیدار کردیم که در این دیدار نیز آکادمی ملی المپیک آمادگی خود را برای حمایت از اسکواش اعلام کرد. وی افزود: دوشنبه ساعت 11 صبح نیز با بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک به همراه ثانی کریم دیدار خواهیم داشت و پس از آن رییس کنفدراسیون اسکواش آسیا از آکادمی اسکواش باشگاه انقلاب تهران بازید خواهد کرد.

 سلیمانی در خصوص برنامه های فدراسیون اسکواش، گفت: برنامه های زیادی داریم که متاسفانه در حال حاضر بودجه اجرای آنها را نداریم اما ما به هر شکلی که بتوانیم آنها را اجرا خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: با وجود نبود بودجه فردا اردو تیم اسکواش جوانان را  جهت حضور در مسابقات بین المللی ایران جونیر آغاز خواهیم کرد. رییس فدراسیون اسکواش در خصوص اینکه گفته می  شود به دلیل نبود بودجه موفق به حضور در مسابقات هند نشده اند، گفت: به هیچ عنوان بحث بودجه مطرح نبوده و متاسفانه هند در صدور ویزا ورزشکاران ما کم کاری کرده است./با
برچسب ها: اسکواش ، آسیا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار